Newsletter

Grupa GPW zanotowała w drugim kwartale 2019 roku 42,5 mln zł zysku

01.08.2019, 08:25aktualizacja: 01.08.2019, 08:25

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Grupa GPW zanotowała w drugim kwartale 2019 roku 42,5 mln zł zysku - poinformowała w środę giełda w komunikacie. Zysk netto jest o 6,6 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który zakładał wynik na poziomie 39,9 mln zł.

Rok do roku zysk netto grupy GPW jest niższy o 38,5 proc., ale wynik netto za drugi kwartał 2018 roku uwzględniał jednorazowy zysk w wysokości 36,8 mln zł z transakcji sprzedaży udziałów w Aquis Exchange. Bez uwzględnienia tego wpływu porównywalny wynik netto za 2Q2018 wynosi 42,2 mln zł.

Przychody grupy GPW w drugim kwartale wzrosły rdr o 2,9 proc., do 89,1 mln zł i okazały się zgodne z konsensusem analityków.

W okresie sześciu miesięcy 2019 r. przychody grupy GPW ze sprzedaży wyniosły 173,3 mln zł, co oznacza wzrost o 0,4 proc. w stosunku do porównywalnego okresu 2018 r., kiedy przychody te wynosiły 172,6 mln zł. Wzrost przychodów wynika z wyższych o 3,4 proc., tj. o 2,5 mln zł, przychodów w segmencie rynku towarowego. Przychody z rynku finansowego są niższe w stosunku rdr o 1,8 proc., tj o 1,7 mln zł. Największy spadek na rynku finansowym dotyczył przychodów z rynku akcji. Przychody te spadły o 5,8 proc.

Wynik EBITDA na koniec czerwca sięgnął 57,6 mln zł (wzrost rdr o 6,1 proc.) i przebił konsensus o 4,9 proc. Wyższy o 5,5 proc. od oczekiwań okazał się też zysk operacyjny, który sięgnął 48,2 mln zł.Koszty działalności operacyjnej grupy GPW wzrosły w drugim kwartale do 43,3 mln zł z 40,0 mln zł przed rokiem. (PAP)

pr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.08.2019, 08:25
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ