Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prawie 72 proc. to auta firmowe, a ponad 28 proc. zarejestrowali klienci indywidualni.
W poniedziałek Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar powołując się na dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) poinformował, że w lipcu br. zarejestrowano w Polsce 49 tys. 65 samochodów osobowych, czyli o 6 proc. więcej (o 2778 sztuk) niż rok wcześniej oraz o 8,9 proc. (o 4014) więcej niż w czerwcu br. W tym roku zarejestrowano w naszym kraju ponad 327 tys. samochodów osobowych, czyli o niespełna 2,5 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
W lipcu br. udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł blisko 28,06 proc., a udział firm wyniósł 71,94 proc. "W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili 35 298 aut" - czytamy.
Według raportu, w lipcu najwięcej samochodów zarejestrowała Skoda (5732 sztuki), wyprzedzając lidera czerwcowego miesięcznego rankingu, Toyotę (5183) oraz Volkswagena (4850 aut).
Instytut podał, że w tym roku klienci kupili i zarejestrowali 40 tys. 404 auta marki Skoda, czyli o 1,95 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. "Udział Skody w rynku wyniósł 12,34 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Toyota, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 36 515 sztuk, o 7,74 proc. więcej niż w 2018 roku. Udział marki wyniósł 11,15 proc." - podano. (PAP)
autor: Longina Grzegórska-Szpyt
lgs/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.08.2019, 17:12 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |