Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wyniki prowadzonego w lipcu głosowania ekscytowały Wiedeńczyków do samego końca: prawie 37.000 pasażerów wzięło udział w ankiecie. Przez długi czas zwolennicy i przeciwnicy szli łeb w łeb, w końcu większość zdecydowała: Wiedeńczycy są zadowoleni z obecnego zapachu w metrze i nie chcą rozpylania perfum w pociągach. Aż 21.000 uczestników ankiety internetowej wypowiedziało się przeciwko rozpylaniu zapachów - i tylko 16.000 za. Wyniki obecnego badania są „potwierdzeniem, że nasze wcześniejsze działania, takie jak zakaz spożywania posiłków, już znacząco poprawiły zapach w pociągach”, wyjaśnia Günter Steinbauer, dyrektor przedsiębiorstwa publicznego transportu Wiener Linien.
Wyniki komentowała także inicjatorka projektu, członek zarządu miasta ds. środowiska Ulli Sima: „Chodzi o to, żeby pasażerowie czuli się komfortowo. Dlatego też zawsze dajemy im możliwość głosowania nad różnymi projektami. W zeszłym roku zapytaliśmy o zakaz spożywania posiłków, który został przyjęty pozytywnie przez zdecydowaną większość i tym samym wdrożony. W tym roku chcieliśmy się dowiedzieć, co sądzą o perfumowaniu metra i tutaj większość głosowała przeciwko".
Kampania na rzecz ochrony klimatu ze zwycięskim zapachem
Dla miłośników zapachów, jest też dobra wiadomość. We wrześniu odbędzie się „pachnąca” kampania na rzecz ochrony klimatu organizowana przez Wiener Linien. W czasie akcji wykorzystany zostanie znany już zapach „Energize”, który uzyskał najlepszy wynik w głosowaniu. Jest to kompozycja grejpfruta, zielonej herbaty, cytryny i drzewa sandałowego. „Transport publiczny ma decydujący wpływ na ochronę klimatu w naszym mieście. Dlatego właśnie przewoźnik Wiener Linien przygotował nową kampanię, która łączy w sobie ochronę klimatu i zapach", mówi Sima, z niecierpliwością czekając na kolejną kampanię jesienią.
2,6 mln użytkowników transportu publicznego dziennie
Transport publiczny jest bardzo popularny wśród mieszkańców Wiednia. Więcej osób posiada tu bilet roczny (822.000), który od 2012 roku kosztuje jedynie 365 euro, niż zarejestrowany samochód. Dla porównania taki sam bilet w Londynie kosztuje 1.600 euro, w Hamburgu 1.074 euro, w Berlinie 761 euro. By zachęcić kolejne osoby do korzystania z transportu publicznego, wiedeński przewoźnik zainwestuje w tym roku 435 milionów euro w dalszy rozwój systemu, m.in. na prośbę podróżnych zmodernizuje system klimatyzacji.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.08.2019, 13:19 |
Źródło informacji | Eurocomm-PR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
PTEC: integracja sektora elektroenergetycznego i ciepłownictwa systemowego to jeden z kluczowych kierunków transformacji polskiej energetyki
Systemowe ciepłownictwo może odegrać fundamentalną rolę w bilansowaniu Krajowego Systemu Elektroenergetycznego. „Liczymy na uznanie roli ciepłownictwa systemowego jako strategicznego partnera w procesie transformacji energetycznej naszego kraju” - apelował Marcin Laskowski, wiceprezes zarządu PTEC, podczas VI Kongresu Ciepłownictwa, zorganizowanego w Nałęczowie przez Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej (PTEC), w dniach 4-6 czerwca.- 24.06.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Fortum Silesia SA: w ciepłownictwie powinno być regulowane jedynie to, co ma charakter monopolistyczny PAP
Arkadiusz Kosiel, prezes zarządu Fortum Silesia SA uważa, że regulacje sektora ciepłowniczego, które z niewielkimi modyfikacjami funkcjonują od ponad 20 lat, powinny zostać dostosowane do aktualnych warunków i nowych technologii. „Powinno być regulowane to, co ma charakter monopolistyczny - jak sieci dystrybucyjne. Natomiast powinniśmy się zastanowić nad deregulacją części wytwórczej w zakresie ciepła” - powiedział Arkadiusz Kosiel podczas VI Kongresu Ciepłownictwa w Nałęczowie.- 24.06.2025, 13:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Glazed balconies on the rise in Poland: Lumon strengthens presence with standout residential projects
- 24.06.2025, 11:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ