Newsletter

Koniec pachnącego metra w Wiedniu. Większość podróżnych przeciwna rozpylaniu perfum

08.08.2019, 13:19aktualizacja: 08.08.2019, 13:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

F 1 © Kein Anbieter Helmut Graf
F 1 © Kein Anbieter Helmut Graf
Sztuczne zapachy grejpfruta, róży, melona i drzewa sandałowego, rozpylane w lipcu w czterech pociągach linii U1 i U6 w ramach pilotażowego projektu mającego na celu poprawę komfortu podróży, nie przekonały pasażerów wiedeńskiego metra. Jak wynika z internetowej ankiety większość głosujących jest przeciwna perfumowaniu metra.

Wyniki prowadzonego w lipcu głosowania ekscytowały Wiedeńczyków do samego końca: prawie 37.000 pasażerów wzięło udział w ankiecie. Przez długi czas zwolennicy i przeciwnicy szli łeb w łeb, w końcu większość zdecydowała: Wiedeńczycy są zadowoleni z obecnego zapachu w metrze i nie chcą rozpylania perfum w pociągach. Aż 21.000 uczestników ankiety internetowej wypowiedziało się przeciwko rozpylaniu zapachów - i tylko 16.000 za. Wyniki obecnego badania są „potwierdzeniem, że nasze wcześniejsze działania, takie jak zakaz spożywania posiłków, już znacząco poprawiły zapach w pociągach”, wyjaśnia Günter Steinbauer, dyrektor przedsiębiorstwa publicznego transportu Wiener Linien.

Wyniki komentowała także inicjatorka projektu, członek zarządu miasta ds. środowiska Ulli Sima: „Chodzi o to, żeby pasażerowie czuli się komfortowo. Dlatego też zawsze dajemy im możliwość głosowania nad różnymi projektami. W zeszłym roku zapytaliśmy o zakaz spożywania posiłków, który został przyjęty pozytywnie przez zdecydowaną większość i tym samym wdrożony. W tym roku chcieliśmy się dowiedzieć, co sądzą o perfumowaniu metra i tutaj większość głosowała przeciwko".

Kampania na rzecz ochrony klimatu ze zwycięskim zapachem

Dla miłośników zapachów, jest też dobra wiadomość. We wrześniu odbędzie się „pachnąca” kampania na rzecz ochrony klimatu organizowana przez Wiener Linien. W czasie akcji wykorzystany zostanie znany już zapach „Energize”, który uzyskał najlepszy wynik w głosowaniu. Jest to kompozycja grejpfruta, zielonej herbaty, cytryny i drzewa sandałowego. „Transport publiczny ma decydujący wpływ na ochronę klimatu w naszym mieście. Dlatego właśnie przewoźnik Wiener Linien przygotował nową kampanię, która łączy w sobie ochronę klimatu i zapach", mówi Sima, z niecierpliwością czekając na kolejną kampanię jesienią.

2,6 mln użytkowników transportu publicznego dziennie

Transport publiczny jest bardzo popularny wśród mieszkańców Wiednia. Więcej osób posiada tu bilet roczny (822.000), który od 2012 roku kosztuje jedynie 365 euro, niż zarejestrowany samochód. Dla porównania taki sam bilet w Londynie kosztuje 1.600 euro, w Hamburgu 1.074 euro, w Berlinie 761 euro. By zachęcić kolejne osoby do korzystania z transportu publicznego, wiedeński przewoźnik zainwestuje w tym roku 435 milionów euro w dalszy rozwój systemu, m.in. na prośbę podróżnych zmodernizuje system klimatyzacji.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 08.08.2019, 13:19
Źródło informacji Eurocomm-PR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii