Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MI informuje:
Sprawniejsze przejazdy pociągów pasażerskich, możliwość lepszej oferty podróży w Warszawie i regionie oraz poprawa warunków przewozu towarów to efekty modernizacji kolejowego Mostu Gdańskiego. We wrześniu tego roku po nowej konstrukcji pojadą pociągi. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA za 75 mln zł finansowana jest ze środków budżetowych.
Nowa konstrukcja jest bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości, co ułatwi organizację komunikacji kolejowej w stolicy oraz w aglomeracji. Przeprawa ma dziewięć nowych stalowych przęseł. Końcowe prace obejmują tor i sieć trakcyjną.
- Inwestycja radykalnie zwiększa przepustowość Mostu Gdańskiego. Nowa kolejowa przeprawa pozwoli przewoźnikom na lepsze wykorzystanie linii obwodowej. Kolej ma szansę stać się dla Warszawy i powiatów podwarszawskich podstawą publicznego transportu zbiorowego. Podobne projekty, zwiększające rolę kolei w aglomeracjach, realizowane są na terenie całej Polski w ramach Krajowego Programu Kolejowego - powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Prace na półkilometrowym kolejowym Moście Gdańskim pomiędzy stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO objęły także wzmocnienie podpór mostu. Nowy tor i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów po obiekcie.
- Most Gdański jest ważnym ogniwem linii obwodowej i Warszawskiego Węzła Kolejowego. Prace zaplanowano tak, by utrzymać ruch pasażerski i towarowy. Inwestycje PKP PLK SA w tym roku obejmują prace na ponad 160 mostach w całym kraju. To ważne działania dla utrzymania punktualnych podróży i sprawnego przewozu towarów – powiedział prezes PKP PLK SA Ireneusz Merchel.
Zasadnicze prace na południowej konstrukcji mostu zakończą się we wrześniu 2019 r. Wykonawca prowadził prace tak, aby nie miały wpływu na kursowanie pociągów. Roboty odbywały się kilkanaście metrów nad nurtem Wisły. Wykorzystane były barki oraz specjalistyczny sprzęt do demontażu i montażu ciężkich stalowych konstrukcji. Pracownicy musieli uwzględnić szybkie zmiany poziomu wody i we właściwy sposób zabezpieczyć budowę podczas wysokiej fali na Wiśle w maju tego roku. Również niski stan rzeki spowodował konieczność wykonania dodatkowych prac.
Nowe przęsła były montowane na specjalnym "stole montażowym" po stronie Żoliborza. Następnie 250-tonowe konstrukcje były przesuwane w kierunku Pragi i osadzane na kamiennych podporach.
Inwestycja PKP PLK SA dostosowuje obiekt do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Wraz z otwarciem mostu zwiększy się przepustowość linii. Z kolejowego Mostu Gdańskiego korzystają pociągi pasażerskie oraz pociągi towarowe.
W 2016 roku zakończono przebudowę młodszej, wybudowanej w latach 70. XX wieku, konstrukcji Mostu Gdańskiego. Jest przystosowana do obsługi cięższych składów pasażerskich i towarowych. Pociągi pasażerskie mogą przejeżdżać z prędkością 80 km/h, a towarowe 60 km/h.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ emi/ wus/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.08.2019, 16:13 |
Źródło informacji | MI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |