Newsletter

Zdrowie i styl życia

MZ: E-recepta w drodze z wakacji (komunikat)

23.08.2019, 16:51aktualizacja: 23.08.2019, 16:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MZ informuje:

Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło I etap kampanii informacyjno-edukacyjnej na temat korzyści związanych z e-receptą i zalet Internetowego Konta Pacjenta.

Akcja realizowana pod hasłem Co ma wspólnego Pieseł z e-receptą? prowadzona jest w pociągach PKP Intercity oraz internecie. Bohaterem spotu/filmu animowanego jest sympatyczny piesek, który wspólnie "ze swoimi ludźmi" korzysta z e-recepty i licznych udogodnień, jakie daje Internetowe Konto Pacjenta. Celem animacji jest pokazanie, co zyskuje pacjent i jego najbliżsi, kiedy korzystają ze wszystkich dostępnych e-usług w ochronie zdrowia. Eksponowane jest poczucie swobody jakie daje nam uwolnienie się od niepotrzebnych informacji i równocześnie gwarancja szybkiego dostępu do informacji o zdrowiu swoim i swoich bliskich w każdej chwili i w dowolnym miejscu, kiedy tylko okaże się to konieczne.

Dotychczasowe działania komunikacyjne i edukacyjne dot. projektu e-zdrowie ogniskowały się na dotarciu do środowiska medycznego – lekarzy, pielęgniarek oraz farmaceutów. Te grupy znają już e-receptę i Internetowe Konto Pacjenta, część bierze udział w pilotażu e-skierowania. Teraz skupiamy się na pacjentach i ich rodzinach. Animacja, którą w sierpniu mogą zobaczyć pasażerowie pociągów PKP Intercity, to zapowiedź dużej kampanii informacyjno – edukacyjnej, która ruszy już we wrześniu – powiedział Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia odpowiedzialny za cyfryzację.

Animacja jest wyświetlana na ekranach LCD w pociągach Pendolino i Flirt PKP Intercity w całej Polsce. Emisja rozpoczęła się 14 sierpnia i potrwa do 28 sierpnia br. Pasażerowie mają okazję zobaczyć film cztery razy w ciągu godzinnej podróży. Ponadto, od 20 sierpnia br. kampania została wzmocniona działaniami w internecie. Są one prowadzone w serwisach ogólnopolskich o charakterze informacyjno-edukacyjnym i mediach społecznościowych (YouTube, Facebook).

"Dokładamy starań, aby nasze działania uwzględniały perspektywę pacjentów. Zdecydowaliśmy o wyborze ekranów LCD w pociągach kursujących na najbardziej atrakcyjnych turystycznie trasach (Gdańsk, Zakopane, Wrocław). Średnia długość podróży wynosi 4 godziny. To zapewnia dotarcie z przekazem do dużego i precyzyjnie zdefiniowanego audytorium w grupie osób mobilnych. Zdecydowaliśmy się na ostatnie tygodnie wakacji, aby przekaz trafił do zwiększonej grupy podróżnych, którzy wracają z dłuższych urlopów albo korzystają z weekendów sierpniowych. Zabawny scenariusz i sympatyczny bohater animacji z pewnością przyciągnie uwagę pasażerów, a treści – pomimo, że instruktażowe – będą łatwo i chętnie zapamiętane. To dotarcie zarówno efektywne, jak i efektowne" – uważa Agata Kurek-Stec, Kierownik zespołu komunikacji projekt e-zdrowie (P1).

Po zakończeniu kampanii w pociągach PKP Intercity animacja będzie wyświetlana w salach obsługi klientów w Wojewódzkich Oddziałach NFZ, które dysponują ekranami LCD.

Oddziały Wojewódzkie NFZ, które od kwietnia br., mogą potwierdzać profil zaufany, są ważnym ogniwem w komunikacji z pacjentami i miejscem, w którym otrzymują oni profesjonalną pomoc podczas pierwszego logowania na swoje Internetowe Konto Pacjenta – wyjaśnia Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.

---------------------------------------------

Najnowsze statystyki dot. e-recepty

Do dn. 23 sierpnia br. ponad 13.000 lekarzy z prawie 5.500 placówek leczniczych wystawiło blisko 5.5 mln e-recept. E-recepty otrzymało już ponad 1 milion pacjentów.

Zwiększyła się także dynamika ich wystawiania – z 2,6 tys. dziennie w styczniu do ponad 150 tys. w połowie sierpnia. Liczby te stale rosną, bo każdego dnia do platformy e-zdrowie (P1) dołączają kolejne podmioty, a lekarze, którzy korzystają z e-recepty potwierdzają, że ich wystawianie jest prostsze i krótsze niż tej tradycyjnej, a to przekłada się na oszczędność czasu i wygodę zarówno ich, jak i pacjentów.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ mgost/ mark/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.08.2019, 16:51
Źródło informacji MZ
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii