Newsletter

Bańka: inwestycja w sport to najlepszy sposób na promocję Polski

04.09.2019, 11:26aktualizacja: 04.09.2019, 11:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Inwestycja w sport to inwestycja nie tylko w sukcesy sportowe, ale także w promocję Polski” - podkreślił minister sportu Witold Bańka podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Minister sportu, który uczestniczył we wtorek w panelu poświęconym promocji w sporcie podkreślił, że „nie ma lepszej promocji kraju niż sukcesy sportowe”.

„Kiedy biało-czerwona flaga wędruje w górę, kiedy słyszymy najpiękniejszą pieśń dla każdego Polaka - to jest najlepsza promocja. I to przekłada się na rozpoznawalność. Dlatego inwestycja w sport to jest inwestycja nie tylko w sukcesy sportowe, ale także w promocję Polski” - mówił minister.

Bańka podkreślił ogromne znaczenie spółek Skarbu Państwa dla wspierania sportowców.

„Spółki takie jak Lotos, Orlen, czy Totalizator Sportowy są obecne w wielu obszarach polskiego sportu. Wspierają także indywidualnych sportowców, co jest ogromną pomocą i co stanowi o wielkiej sile polskiego sportu” - wyjaśnił minister.

Wiceprezes Zarządu Grupy Lotos Jarosław Wittstock zwrócił uwagę na wymierne efekty współpracy ze sportowcami także dla samych spółek. „Tak duża firma działająca na konkurencyjnym rynku podlega presji, szuka wszelkich sposobów, aby budować ten impuls u klienta, aby sięgał po nasze produkty, aby zajeżdżał na naszą stację. I oczywiście jednym z tych instrumentów jest sponsoring sportowy” - podkreślił.

Według niego w sprawnie prowadzonej operacji sponsoringowej obie strony odnoszą korzyści. „Odmienne jakościowo i różniące się wizerunkowo, ale ważne tak dla sponsorowanego, jak i dla sponsorującego” – zaznaczył.

Wiceszef Lotosu dodał, że spółka stara się wybierać dyscypliny, które cieszą się dużą popularnością, i sportowców, którzy mają już określoną renomę lub ich postawa dobrze rokuje na przyszłość. „W portfolio mamy projekty jednoznacznie kojarzące się z profilem naszej działalności (sporty motorowe - Kajetan Kajetanowicz). Natomiast konsekwentnie angażujemy się też w dyscypliny tak ważne dla wszystkich Polaków, jak piłka nożna czy skoki narciarskie” - wyliczał Wittstock.

Jego zdaniem takie działania pozwalają spółce zwiększać zasięg oddziaływania sponsoringu poprzez zwiększanie rozpoznawalności marki w dyscyplinach, z którymi spółka paliwowa nie jest intuicyjnie kojarzona.

W tegorocznym XXIX Forum Ekonomicznym w Krynicy uczestniczy ok. 4000 gości, w tym politycy, ekonomiści, przedsiębiorcy i samorządowcy. W programie imprezy jest sześć sesji plenarnych, ponad 200 paneli dyskusyjnych i wykładów oraz rozmaite prezentacje. Hasłem przewodnim Forum jest „Europa jutra. Silna, czyli jaka?”.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.09.2019, 11:26
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ