Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jednym z czynników wzrostu jest wejście na rynek logistyki i przewozów w regionie Trójmorza, a więc realizowanie usług transportowych na obszarze pomiędzy Bałtykiem, Adriatykiem a Morzem Czarnym. Jak powiedział Czesław Warsewicz, rynek ten ma potencjał wzrostu, dzięki czemu jest mniej narażony na skutki ewentualnego kryzysu gospodarczego niż rozwinięte gospodarki Europy Zachodniej.
Według prezesa Warsewicza niezbędna do tworzenia lepszej oferty dla klientów jest integracja sieci. W tym celu utworzono spółkę PKP Cargo Terminale, która objęła zarządzanie 27 terminalami przeładunkowymi i magazynowymi.
„Przed nami jeszcze integracja dywizji intermodalnych, która pozwoli na oferowanie i realizowanie usług +od drzwi do drzwi+ przez jeden podmiot – od października 2019 roku zacznie działalność PKP Cargo International – powiedział Czesław Warsewicz. – Dziś jesteśmy głównie przewoźnikiem kolejowym, ale chcemy stawać się multimodalnym partnerem logistycznym, oferując kompleksowe usługi w zakresie przeładunku, składowania czy dowiezienia towaru do odbiorcy”.
Według Macieja Walczyka, prezesa Advanced World Transport (AWT), PKP Cargo stały się już jednym z liderów w obszarze transportu intermodalnego w regionie Trójmorza – m.in. poprzez właśnie przejęcie czeskiej spółki AWT oraz objęcie udziałów w słoweńskiej firmie Primol-Rail.
„Już w tej chwili 30 procent naszych operacji to przewozy intermodalne, nie jesteśmy już podmiotem +bocznicowym+, przyjmującym tylko towary do przewozu kolejowego. Włączamy się w systemy logistyczne naszych klientów, np. dostarczając części wykorzystywane do montażu i produkcji” – mówił Maciej Walczyk.
PKP Cargo dostrzega aktywność firm chińskich na obszarze Trójmorza – jako potencjalnych konkurentów, czego przejawem jest m.in. wydzierżawienie przez kapitał z Chin portu w Pireusie. „Jednak Chińczycy są też naszymi klientami. Spółki z regionu Pacyfiku importują towary do Europy Zachodniej, korzystając z naszych usług” – powiedział pełnomocnik zarządu PKP Cargo ds. rynków wschodnich Radosław Pyffel.
Zapowiedział on otwarcie biura spółki w Chinach. „W strategii mamy wpisaną aktywność wykorzystującą miejsce Polski na przecięciu szlaków Wschód-Zachód i Północ-Południe” – powiedział Radosław Pyffel. Wskazał, że obecnie 90 procent pociągów wjeżdżających do Unii Europejskiej z kierunków wschodnich przejeżdża przez Polskę. „Musimy być w aktywni regionie Pacyfiku i wpływać na tworzenie się nowych korytarzy logistycznych” – dodał.
Mateusz Izydorek vel Zydorek, dyrektor biura Klastra Luxtorpeda 2.0, podkreślał, że szansą wzmocnienia pozycji Polski na rynku logistycznym jest rozwijanie portów, ponieważ porty europejskie są coraz mniej drożne. W ciągu ostatnich trzech lat liczba ładunków intermodalnych przewiezionych poprzez porty w Gdańsku, Szczecinie i Gdyni wzrosła z 2 do prawie 3 milionów.
Jako szansę dla rozwoju usług PKP Cargo Czesław Warsewicz wskazał politykę Unii Europejskiej, wspierającej najbardziej ekologiczne formy transportu, w tym transport kolejowy. Jako wyzwania wskazywał na konieczność modernizacji infrastruktury kolejowej, aby zwiększać prędkość przewozów. Według niego branża logistyczna liczy też na poprawę infrastruktury prawnej i technicznej, ułatwiającej przewóz towarów przez granice poza Unią Europejską.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.09.2019, 17:27 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
ORLEN na EKF 2025: zarządzanie bioróżnorodnością staje się istotnym elementem działania w kierunku zrównoważonego rozwoju firmy PAP
Wiele sektorów gospodarki jest narażonych na zagrożenia środowiskowe związane z utratą bioróżnorodności. Dlatego firmy, takie jak ORLEN, już teraz je identyfikują i włączają do zarzadzania ryzykiem. „Przyjęliśmy politykę bioróżnorodności, to ważny dla nas dokument, który podąża za międzynarodowymi regulacjami i wytycznymi, w tym europejską Strategią Bioróżnorodności do 2030, Dyrektywą CSRD dotyczącą sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju czy Taksonomią UE” - mówił Arkadiusz Kamiński, dyrektor wykonawczy ds. środowiska w ORLEN.- 04.06.2025, 16:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PZU na EKF 2025: połączenie PZU i Banku Pekao ma być transakcją wzorcową PAP
Andrzej Klesyk, prezes PZU, zapowiada, że podpisanie przez PZU i Bank Pekao memorandum o współpracy w celu przeprowadzenia potencjalnego połączenia tego ubezpieczyciela i banku będzie przełomowe dla polskiego rynku finansowego. „Największym intelektualnym i organizacyjnym wyzwaniem dla nas jest teraz to, byśmy stworzyli grupę tak wielką, że będzie ona głównym rozgrywającym i weźmie udział we wszystkich ważnych dla polskiej gospodarki wydarzeniach i projektach” - powiedział Andrzej Klesyk podczas Europejskiego Kongresu Finansowego (EKF) w Sopocie w dniu ogłoszenia memorandum.- 04.06.2025, 16:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
ELECQ Showcases Smart Energy Management System at Drive to Zero 2025
- 04.06.2025, 15:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ