Newsletter

REDAN SA (40/2019) Wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w sierpniu 2019 r.

05.09.2019, 09:29aktualizacja: 05.09.2019, 09:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 40/2019

Zarząd Redan S.A. informuje, iż:

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w sierpniu 2019 r. wyniosła ok. 37 mln i była 23% niższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 315 mln zł i była niższa o ok. 15% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec sierpnia 2019 wyniosła 108,7 tys. m2, co oznacza spadek o ok. 23% w odniesieniu do sierpnia 2018.

Segment modowy

Na rynku modowym sprzedaż towarów w sierpniu 2019 r. wyniosła ok. 18 mln zł i była niższa o ok. 12% porównując do sierpnia poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 150 mln zł i była ok. 1% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w sierpniu 2019 wyniosły 2,5 mln zł co oznacza spadek o 10% w stosunku do sierpnia 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 22 mln zł i była 2% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

W sierpniu br. w zapasie w sklepach w Polsce o połowę większy udział stanowiły towary z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów w porównaniu do roku bieżącego. Jest to konsekwencja działań mających na celu wyprzedanie w br. nadmiernego zapasu pozostałego z roku 2018. Taka struktura zapasu spowodowała niższą sprzedaż towarów wakacyjnych i jesiennych, która nie została w pełni skompensowana wzrostem sprzedaży towarów z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów. Ponadto w rezultacie wypracowana marża była w br. niższa niż w roku poprzednim.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec sierpnia 2019 wyniosła 36,3 tys. m2, tj. była o 1% niższa niż w tym samym momencie 2018 r.

Segment dyskontowy

W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w sierpniu 2019 r. wyniósł ok. 19 mln zł, co oznacza spadek o 31% w porównaniu do sierpnia roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 166 mln zł i była niższa o ok. 25% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powyższe dane zawierają sprzedaż zagraniczną, czyli działalność zaniechaną. W sierpniu ubiegłego roku stanowiła ona 3,7 mln zł, podczas gdy w roku bieżącym nie było już w ogóle, gdyż działalność na rynku słowackim została zakończona z końcem maja, a w Rumunii - z końcem lipca br. Narastająco za osiem miesięcy br. sprzedaż zagraniczna była niższa o 14 mln zł, czyli o 50% r/r.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w sierpniu 2019 wyniosły ok. 0,5 mln zł co oznacza wzrost o 30% w stosunku do sierpnia 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 4 mln zł i była niższa o ok. 9% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Sieć TXM na koniec sierpnia składała się z 291 sklepów własnych o łącznej powierzchni 72,4 tys. m2, która była o ok. 31% niższa niż na koniec sierpnia 2018.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.09.2019, 09:29
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ