Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Chcemy dotrzeć do świadomości społecznej Polaków, by pokazać im, że ich decyzje zakupowe mają ogromny wpływ na rozwój polskiej gospodarki” - powiedział minister rolnictwa i rozwoju wsi, Jan Krzysztof Ardanowski na konferencji prasowej w Warszawie. Oznakowanie logiem „Polski Produkt” ma ułatwić kupującym identyfikacje towarów wytworzonych przez rodzime firmy z miejscowych surowców.
Kampania „Polski Produkt” jest realizowana przez resort rolnictwa we współpracy z krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa przy wsparciu PKN ORLEN. Koncern już od lat promuje polskich producentów na swoich stacjach paliw.
Prezes PKN ORLEN, Daniel Obajtek poinformował, że już ponad 85 proc. produktów na stacjach ORLENu zostało wytworzonych w Polsce. W jego opinii takie czempiony gospodarki jak ORLEN powinny wspierać polskie firmy. Dodał, że badania wskazują, że tak samo uważa aż 75 proc. Polaków.
„Nie ma dzisiaj nowoczesnej, silnej gospodarki, jeśli nie zbudujemy świadomości u konsumentów. To końcowy klient tak naprawdę decyduje po który wyrób sięga - zaznaczył Obajtek - A w tym wyrobie jest wszystko: zysk, pieniądze przeznaczone na innowacje, działania społeczne i rozwój firmy” – uzupełnił. Według niego, kupując polskie towary wypełniamy swój obowiązek wobec polskiej gospodarki. „Tylko wtedy stworzymy tzw. krwiobieg zamknięty. (…) Wzrost gospodarczy zależy właśnie od patriotyzmu ekonomicznego” – stwierdził prezes ORLENu.
Prezes Daniel Obajtek przedstawił też wzajemne korzyści płynące ze współpracy kierowanego przez niego koncernu z mniejszymi przedsiębiorstwami. Powiedział, że promowanie polskich firm ma też bezpośredni wpływ na dalszy rozwój PKN ORLEN. „Wzrost gospodarczy w kraju przekłada się też na wzrost ORLENU” - wyjaśnił. Z kolei producenci żywności mają dzięki współpracy z PKN ORLEN zapewnioną stabilność i bezpieczeństwo inwestowania.
Minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski podkreślił z kolei, że polska żywność jest bardzo dobrej jakości i jest dostosowana do polskich gustów kulinarnych. „Polskie rolnictwo jest w stanie, w sposób perfekcyjny, odpowiedzieć na potrzeby kulinarne polskiego społeczeństwa” - zaznaczył szef MRiRW.
Dodał, że zakup krajowych towarów „to jest najlepszy wybór, jaki mógł się trafić polskim konsumentom”. Zdaniem Ardanowskiego „ten wybór nie tylko gwarantuje wysoką jakość w rozsądnych cenach, ale jest również tym najlepiej rozumianym elementem patriotyzmu gospodarczego”. Wyjaśnił, że towary oznaczone znakiem „Produkt Polski” są w 75 proc. wykonane z rodzimych surowców i zostały wytworzone w Polsce.
W ramach kampanii została stworzona broszura informacyjna, baner i plakat „Kupuj Świadomie”. Będzie też emitowany spot w wybranych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Dla rolników i producentów żywności zostanie przeprowadzony cykl szkoleń pod nazwą Akademia Polska Smakuje, dotyczących zasad i kryteriów przyznawania znaku „Produkt Polski”.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 12.09.2019, 14:00 |
| Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Cyfryzacja usług finansowych to ogromne wyzwanie dla sektora Consumer Finance
Sektor usług finansowych stoi przed ogromnymi wyzwaniami. Są to wyzwania płynące z dynamicznie postępującej cyfryzacji. Mówimy również o konieczności zapewnienia wystarczającej edukacji, wiedzy i działań w kierunku podnoszenia świadomości konsumenta - powiedział Daniel Mańkowski, wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podczas XXI edycji Kongresu Consumer Finance w Warszawie.- 01.12.2025, 15:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
„Włączmy Silnik Wzrostu”. Instytut Sobieskiego prezentuje kompleksowy plan modernizacji systemu wsparcia inwestycji po 2026 roku
Instytut Sobieskiego wraz z ekspertami kancelarii Olesiński & Wspólnicy wydał raport na temat stanu polskiej polityki inwestycyjnej i konieczności jej głębokiej modernizacji w obliczu spowalniających inwestycji i rosnącej konkurencji międzynarodowej. Raport powstał w 30. rocznicę powstania pierwszej specjalnej strefy ekonomicznej w Polsce w Mielcu.- 01.12.2025, 15:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Instytut Sobieskiego
-
Holcim Polska zaprasza studentów do kształtowania przyszłości budownictwa w nowym konkursie innowacji PAP
Holcim Polska S.A., lider innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań budowlanych, ogłasza rozpoczęcie ogólnopolskiego konkursu dla studentów pod hasłem „Dekarbonizacja, cyrkularność i innowacje w technologii betonu". Celem inicjatywy jest zachęcenie młodych talentów do aktywnego współtworzenia przyszłości budownictwa oraz udziału w zielonej transformacji tej kluczowej dla gospodarki branży.- 01.12.2025, 14:58
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ