Newsletter

Europejscy producenci owoców i warzyw inaugurują europejski program promocji „CuTE: Uprawiając smak Europy” w Parlamencie Europejskim w Brukseli

12.09.2019, 15:18aktualizacja: 12.09.2019, 15:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Bruksela & Warszawa, Polska -- (BUSINESS WIRE) -- Dziś europejscy producenci owoców i warzyw oficjalnie uruchomili europejski program promocji: „CuTE: Uprawiając smak Europy” realizowany przy wparciu finansowym UE. Inauguracja programu odbyła się w Parlamencie Europejskim w Brukseli pod patronatem europosłanki Clary Aguilery (MEP, S&D). Dzień CuTe rozpoczął się konferencją prasową, w której udział wzięli: Clara Aguilera i Juana Marin (prezes FruitVegetablesEUROPE), Lauren Bergé (prezes AOPn Tomate & Concombre de France), Michel Picquet (wiceprezes AOPn Fraises de France), Witold Boguta (prezes, KZGPOiW), Jorge Brotons (prezes FEPEX) i Alba Ridao-Bouloumié (sekretarz generalny FruitVegetablesEUROPE).

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20190912005430/pl/.

Wśród organizatorów inicjatywy znajduje się Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (ZGPOiW) z Polski. W tym kraju promowane będzie szczególnie jabłko jako emblematyczna uprawa.

Po konferencji zainaugurowano EUROTOUR, „Mobilną szklarnię” na placu Agora Simone Veil Parlamentu Europejskiego. Uczniowie szkół z Brukseli oraz inni zwiedzający mogli odwiedzić mobilną szklarnię i dowiedzieć się więcej o tej metodzie produkcji.

Witold Boguta (KZGPOiW): „Realizacja projektu pozwoli nam lepiej dotrzeć do konsumentów w wielu krajach z informacją o wysokiej jakości i wartości odżywczej europejskich owoców i warzyw, o przyjaznych dla człowieka i środowiska sposobach ich produkcji. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, kiedy zgodnie z zasadami żywieniowymi owoce i warzywa powinny być podstawą naszej diety”.

Przez następne trzy lata (2019-2021) przeprowadzone zostaną akcje w 6 docelowych krajach UE (Belgii, Niemczech, Grecji, Francji, Polsce i Hiszpanii). 11 konkretnych owoców i warzyw (truskawka, jabłko, arbuz, melon, winogrona stołowe, kiwi, pomidor, słodka papryka, bakłażan i cukinia) otrzyma strategiczne wsparcie promocyjne w ramach tego programu. Naszą docelową publicznością są młodzi rodzice; dzieci i młodzież oraz opiniotwórcy, przede wszystkim dziennikarze kulinarni.

W efekcie programu mamy nadzieję na zmianę postrzegania i wiedzy o metodach produkcji w UE.

O FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL)

Założone 60 lat temu, FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL) to Europejskie Stowarzyszenie Owoców i Warzyw, które chroni, reprezentuje i promuje europejskie owoce i warzywa. Z siedzibą w Brukseli, pośredniczy między interesariuszami i decydentami z instytucji europejskich, reprezentując europejską produkcję i handel owocami i warzywami. W skład konsorcjum dla tej inicjatywy wchodzą: KZGPOiW, AOPn Tomato & Concombre de France, AOPn Fraises de France, APROA, INCOFRUIT HELLAS, FEPEX, ANPCA i PROEXPORT z Polski, Francji, Grecji i Hiszpanii.

Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.eucofel.eu/.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190912005430/pl/.

Źródło: EUCOFEL

KONTAKT:

Miguel Ramos

tel. 0034 609336891

Press

Mediaenvio.es

info@mediaenvio.es

tel. 0034914012696

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.09.2019, 15:18
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ