Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w sierpniu rok do roku o 5,4 proc. i wzrost miesiąc do miesiąca o 0,4 proc. W cenach bieżących ekonomiści ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się wzrostu o 6,4 proc. rdr.
"Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu 2019 r. była wyższa niż przed rokiem o 4,4 proc. (wobec wzrostu o 6,7 proc. w sierpniu 2018 r.). W porównaniu z lipcem 2019 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 0,1 proc." - podał urząd statystyczny.
Dodano, że w sierpniu 2019 r. tempo wzrostu sprzedaży detalicznej w cenach stałych rok do roku było o 1,3 p. proc. niższe niż w lipcu br. Jednocześnie GUS zauważył, że w sierpniu 2019 r. wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku odnotowano w większości grup.
"Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej +ogółem+ największy wzrost w sierpniu 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. (w cenach stałych) zaobserwowano w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 12,0 proc. wobec wzrostu o 6,9 proc. przed rokiem)" - podał GUS.
"Wzrost sprzedaży odnotowano również w jednostkach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami (o 3,0 proc. wobec wzrostu o 11,0 proc. przed rokiem), żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 1,5 proc. wobec wzrostu o 1,0 proc. przed rokiem) oraz w podmiotach sprzedających paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 1,3 proc. wobec wzrostu o 7,7 proc. przed rokiem)" - czytamy w informacji. (PAP)
Autor: Marcin Musiał
mmu/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.09.2019, 12:23 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |