Newsletter

Raport: do 18 mln wzrosła liczba Polaków aktywnych w bankowości internetowej

26.09.2019, 12:25aktualizacja: 26.09.2019, 12:25

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W drugim kwartale 2019 r. wzrosła liczba klientów, którzy aktywnie korzystają z bankowości poprzez internetowe kanały dostępu; ich liczba po raz pierwszy przekroczyła 18 milionów - wynika z raportu zaprezentowanego przez Związek Banków Polskich.

Jak wskazali autorzy zaprezentowanego w czwartek raportu "NetB@nk bankowość internetowa i mobilna, płatności bezgotówkowe", w drugim kwartale 2019 r. "istotnie wzrosła liczba klientów, którzy aktywnie korzystają z bankowości poprzez internetowe kanały dostępu".

Zaznaczono, że ich liczba "po raz pierwszy przekroczyła 18 milionów i była wyższa o 3,5 proc. od wartości sprzed trzech miesięcy". Dodano, że wzrost odnotowano także w przypadku liczby użytkowników aplikacji mobilnych banków, których było 9,5 mln.

To wynik wyższy względem I kwartału 2019 r. o 5,52 proc., a nominalnie o 496 tys. - wyliczono. "W ciągu minionego roku bankowość mobilna w Polsce urosła pod względem aktywnych użytkowników o 31 proc., co oznacza całkowitą liczbę 2,25 mln nowych użytkowników. Tym samym, już 52,4 proc. aktywnych użytkowników bankowości internetowej korzysta z banku również lub tylko za pomocą telefonu lub tabletu" - podał ZBP.

W II kwartale 2019 r. nastąpiła też istotna zmiana w zakresie statystyk bankowości elektronicznej gromadzonych przez ZBP - wyjaśnił Związek w czwartkowym komunikacie. "Liczba rachunków klientów indywidualnych, mających możliwość korzystania z bankowości elektronicznej wyniosła – według nowej metodologii - 36,65 mln i nominalnie była niższa od wartości odnotowanej w poprzednim kwartale o ponad 2 mln" - wskazano. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.09.2019, 12:25
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ