Newsletter

Minister Jan Krzysztof Ardanowski zainaugurował w Kruszwicy kampanię cukrowniczą

28.09.2019, 12:28aktualizacja: 28.09.2019, 12:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Musimy szukać sposobu uratowania produkcji buraków cukrowych w Europie - powiedział w sobotę w Kruszwicy (Kujawsko-Pomorskie) minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski inaugurując kampanię cukrowniczą.

Ardanowski uczestniczył w inauguracji kampanii cukrowniczej w Krajowej Spółce Cukrowej S.A., która odbyła się w oddziale "Cukrownia Kruszwica".

"Musimy szukać sposobów, jak uratować produkcję buraków cukrowych w Europie. Chyba każdy widzi, jak potężną konkurencją jest cukier produkowany z trzciny. Produkcja cukru trzcinowego jest bez porównania tańsza, więc musimy mieć strategię uratowania produkcji cukru z buraków. Musi to być efektywny dział gospodarki, bo utrzymują się takie gałęzie, które są rentowne" - podkreślił minister Ardanowski.

Dodał, że plantatorzy i producenci cukru "jadą na tym samym wózku". Ocenił, że od wspólnej strategii zależy, jak wszystkie te grupy "przetrwają".

"Trzeba szukać uzasadnienia dla produkcji buraków - nie tylko na produkcję cukru. Trzeba analizować każdą możliwość. Bardzo ważne jest również to, żeby była taka polityka UE, która zmierza do utrzymania produkcji buraków na naszym kontynencie. W Europie zostało tylko kilku producentów, ale ja będę walczył o utrzymanie dopłat do tej produkcji, chociaż różne kraje mają różne interesy w tym zakresie" - wskazał Ardanowski.

Wyraził przekonanie, że jeżeli takie dopłaty zostałyby zlikwidowane, to będzie to oznaczało upadek tej gałęzi produkcji rolniczej. (PAP)

autor: Tomasz Więcławski

twi/ agz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.09.2019, 12:28
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ