Newsletter

MIiR: działamy odpowiedzialnie – zakupy i konsumpcja (komunikat)

03.10.2019, 13:22aktualizacja: 03.10.2019, 13:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MIiR informuje:

Otwieramy pierwszy z pięciu tygodni tematycznych kampanii informacyjnej promującej postawy odpowiedzialnej konsumpcji. Minister finansów, inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński zainaugurował działania informacyjne w rocznicę przyjęcia przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych Celów Zrównoważonego Rozwoju – SDGs (25 września). W najbliższych dniach będziemy promowali treści zawarte w broszurze z cyklu Odpowiedzialny konsument "Zakupy i konsumpcja".

Konieczne są zmiany wzorców konsumpcji i stylu życia na takie, które przyczyniają się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju i transformacji w kierunku Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Jedynie konsument świadomy skutków swoich decyzji zakupowych może dokonywać odpowiedzialnych wyborów.

W przygotowanym materiale zwracamy uwagę na:

- po pierwsze: problem kurczących się zasobów Ziemi i skutki nadmiernej konsumpcji,

- po drugie: potrzebę wrażliwości na temat obszarów wpływu nas, jako konsumentów, na środowisko i tego, co w praktyce mogą oznaczać odpowiedzialne wybory konsumenckie,

- po trzecie: istotę dzielenia się informacjami i dobrymi praktykami.

Jest to pierwsza z pięciu prezentowanych broszur, przygotowanych przez interdyscyplinarną Grupę Roboczą ds. Konsumenckich przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, któremu przewodniczy Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju.

Zachętą do korzystania z broszury jest multimedialna animacja. Możesz ją znaleźć w mediach społecznościowych i stronach internetowych ministerstwa oraz pozostałych członków grupy CSR zaangażowanych w projekt. Dowiedz się, jak za pomocą codziennych wyborów możesz zmieniać rzeczywistość w swoich decyzjach zakupowych. Obejrzyj animację "Zakupy i konsumpcja".

Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju, a zwłaszcza SDG12, czyli odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji, staje się naszą wspólną odpowiedzialnością.

Zainspirował Cię ten temat? Sięgnij po więcej informacji w broszurze "Zakupy i konsumpcja" https://www.gov.pl/web/inwestycje-rozwoj/grupa-robocza-ds-konsumenckich

Zachęcamy do przekazywania broszur i animacji dalej. Im więcej osób włączy się we wzmacnianie trendu zrównoważonej konsumpcji, tym większa szansa na realną zmianę.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ agzi/ wus/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.10.2019, 13:22
Źródło informacji MIiR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ