Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Spółkę PGM Automotive tworzy pięciu polskich producentów części motoryzacyjnych zrzeszonych w Stowarzyszeniu Polska Grupa Motoryzacyjna: PZL SĘDZISZÓW S.A. (filtry), FA KROSNO S.A. (sprężyny gazowe), ZAP SZNAJDER BATTERIEN S.A. (akumulatory), TIP TOPOL Sp. z o.o. (zawieszenia pneumatyczne) i PELMET Sp.j. (elementy układu kierowniczego). Skład spółki będzie sukcesywnie poszerzany o kolejne podmioty z krajowym kapitałem. Przyjęto zasadę, aby pozyskiwać producentów pozostałych podzespołów i części motoryzacyjnych, by stworzyć jak najszerszą ofertę pod marką PGM.
Dzięki zorganizowaniu wspólnej logistyki, marketingu, sprzedaży oraz przy bogatej ofercie wysokich jakościowo produktów, uczestnicy tego konsorcjum wzajemnie ułatwią sobie wchodzenie na perspektywiczne, ale trudne do zdobycia rynki (np. w Afryce). Dodatkowo, przy wykorzystaniu istniejących kanałów sprzedaży poszczególnych partnerów projektu, pozostali zyskają możliwość zaistnienia ze swoimi produktami u nowych klientów.
W ramach przedsięwzięcia istotną rolę będzie odgrywać Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji (również członek Stowarzyszenia PGM), która będzie nadzorować jakość produkcji i produktów PGM. Łukasiewicz-PIMOT będzie też wspierać działalność badawczo-rozwojową uczestników projektu.
„Trzy lata temu podjęliśmy próbę integracji polskich firm z sektora automotive. Chociaż były to podmioty doskonale znające profil działalności pozostałych, rzadko podejmowały ze sobą współpracę. I właśnie po to, aby zintensyfikować kooperację między rodzimymi firmami powstała Polska Grupa Motoryzacyjna. O potencjale tkwiącym w tych działaniach najlepiej świadczy fakt, że we wrześniu br. uzyskaliśmy od Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii prestiżowy status Krajowego Klastra Kluczowego. Kolejnym krokiem jest rozpoczęcie wspólnych działań biznesowych” – mówi Bartosz Mielecki, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Polska Grupa Motoryzacyjna.
Jednym z głównych filarów polskiej gospodarki jest branża motoryzacyjna. Kluczową rolę w jej wzroście odgrywa sektor podzespołów i części zamiennych. Udział w tym mają także firmy z krajowym kapitałem, a tworzące się właśnie konsorcjum pozwoli im zwiększyć konkurencyjność na światowych rynkach.
Przemiany gospodarcze na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku były początkiem końca polskiej motoryzacji. Wraz z zamykaniem fabryk samochodów swój sens gospodarczy straciło wielu dostawców. W nowej rzeczywistości poradziło sobie niewiele firm, dla wszystkich kluczową kwestią było znalezienie nowych odbiorców i dostosowanie produkcji do ich potrzeb. Wiązało się to nie tylko z potrzebą unowocześniania parku maszyn, ale też z koniecznością inwestowania w badania i rozwój oraz w kapitał ludzki.
Kolejne lata można nazwać ekstremalną próbą sił. Na polskim rynku pojawiły się międzynarodowe koncerny motoryzacyjne, dysponujące wieloletnim doświadczeniem opartym na dostępie do najnowocześniejszych technologii. Co więcej, wśród nich coraz częściej dochodziło do konsolidacji, co tylko umocniło ich wiodące pozycje. Stawiało to polskie firmy, rozproszone w każdym aspekcie działania, w coraz trudniejszej sytuacji.
„Nasze przedsięwzięcie ma przede wszystkim pomóc w budowaniu silnej polskiej marki na globalnym rynku części zamiennych. To przełomowe wydarzenie dla naszej gospodarki, promujące na arenie międzynarodowej polską jakość” - dodaje Adam Sikorski, właściciel firmy PZL Sędziszów S.A., a zarazem prezes Polskiej Grupy Motoryzacyjnej.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.10.2019, 17:41 |
Źródło informacji | Polska Grupa Motoryzacyjna |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Odzyskiwanie należności w sektorze ubezpieczeń
Nieuregulowane płatności stanowią istotny problem w sektorze ubezpieczeniowym oraz czynnik, który może mieć negatywny wpływ na cash flow. Dlatego warto zapoznać się z możliwymi narzędziami windykacji miękkiej - tak, aby zwiększyć odzyskiwalność zaległych kwot, a jednocześnie zoptymalizować ten proces. Oto możliwe rozwiązania.- 20.05.2025, 15:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
-
Image
„Hydrate for Great Moments” - nowa kampania OSHEE z Igą Świątek
OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych - rozpoczyna nowy rozdział w swojej komunikacji. Marka właśnie wystartowała z nową kampanią „Hydrate for Great Moments” z udziałem globalnej ambasadorki Igi Świątek. To odpowiedź na zmieniający się styl życia konsumentów - dynamiczny, pełen osobistych ambicji i codziennych momentów, które zasługują na uwagę.- 20.05.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OSHEE
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ