Newsletter

MIiR: 30 lat Polski przedsiębiorców – o społecznych wyzwaniach biznesu (komunikat)

10.10.2019, 14:13aktualizacja: 10.10.2019, 14:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MIiR informuje:

30 lat Polski przedsiębiorców – o społecznych wyzwaniach biznesu

Jak zmieniały się przedsiębiorstwa przez ostatnie 30 lat? W jakich warunkach funkcjonowały? O tym i o wyzwaniach, jakie stoją przed biznesem we współczesnej Polsce rozmawiali uczestnicy konferencji "Społeczne wyzwania biznesu. Po 30 latach gospodarki wolnorynkowej w Polsce". Resort inwestycji i rozwoju reprezentowała wiceminister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

- W 1989 dokonały się radykalne zmiany w funkcjonowaniu polskiej gospodarki. Wcześniej liderami w zatrudnieniu były przedsiębiorstwa państwowe. Zmiany dotknęły przedsiębiorców i ich roli w systemie. Jednym z bardziej widocznych skutków przekształceń systemowych w Polsce jest wzrost liczby przedsiębiorstw. Pojawiło się wiele nowych przedsięwzięć w małych firmach, stawiających pierwsze kroki na rynku. Obecnie to właśnie małe i średnie firmy pełnią coraz ważniejszą rolę w polskiej gospodarce, wpływając na jej kształt. W krajach UE stanowią 99,8 proc. ogólnej liczby przedsiębiorstw – podkreślała wiceminister Jarosińska-Jedynak.

W Polsce temat sektora MŚP pojawia się dopiero pod koniec lat osiemdziesiątych, przede wszystkim za sprawą ustawy z 1988 roku o działalności gospodarczej. Obecnie dzięki sektorowi MŚP rozwija się prywatna własność środków produkcji. Firmy biorą aktywny udział w procesie zmian w strukturze przemysłowej kraju przez inicjowanie powstawania i rozwoju nowych dziedzin produkcji oraz nowych rodzajów usług.

Podczas konferencji eksperci rozmawiali również o obecnych wyzwaniach cywilizacyjnych w Polsce i na świecie. Oprócz tego odbyły się warsztaty na temat społecznych oczekiwań wobec biznesu w różnych obszarach – rewolucji cyfrowej i biotechnologicznej, na rynku pracy oraz w sytuacji zaostrzania kryzysu klimatycznego.

Przedstawiciele firm i organizacji pozarządowych dyskutowali też o idei CSR (ang. corporate social responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu), a konkretnie w jaki sposób wpłynąć na jej szybszy rozwój w Polsce. Doświadczenia na przestrzeni lat pokazują, że strategiczne wdrażanie CSR przynosi przedsiębiorstwom korzyści. Jest to również sposób na prowadzenie biznesu i osiąganie przewagi konkurencyjnej.

- Cieszę się, że społeczna odpowiedzialność biznesu coraz mocniej funkcjonuje w naszej świadomości gospodarczej – zaznaczyła wiceminister Jarosińska-Jedynak.

Organizatorem konferencji jest ośrodek analityczny THINKTANK, Centrum Stosunków Międzynarodowych oraz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ agzi/ wus/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.10.2019, 14:13
Źródło informacji MIiR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ