Newsletter

MIiR: Działamy odpowiedzialnie – życie w domu (komunikat)

16.10.2019, 20:41aktualizacja: 16.10.2019, 20:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MIiR informuje:

Od 17 do 23 października promujemy odpowiedzialne postawy konsumenckie w obszarze "Życie w domu". W domu wytwarzanych jest dużo odpadów, marnotrawiona jest żywność, zużywana jest w sposób nieoptymalny woda i energia. W domach gromadzimy olbrzymią liczbę rzeczy – czy zawsze potrzebnych? A czy pozbywając się ich, robimy to we właściwy sposób? Czy muszą trafić na wysypisko? W jaki sposób konsument, poprzez odpowiednie gospodarowanie w domu, może partycypować w cyklu Gospodarki Obiegu Zamkniętego?

Okazuje się, że szukając sposobów, by stać się bardziej odpowiedzialnym konsumentem, należałby zacząć od własnego domu... Odpowiedzialna konsumpcja w domu wynika z troski o środowisko naturalne, ale jest także wyrazem wrażliwości na potrzeby osób, dla których zasoby marnotrawione w krajach wysokorozwiniętych mogłyby w istotny sposób pomóc rozwiązać ich problemy. Przypominają o tym ustanowione przez ONZ: Światowy Dzień Żywności obchodzony 16 października oraz Międzynarodowy Dzień Walki z Ubóstwem obchodzony 17 października.

"W tych dniach mówimy o odpowiedzialnej konsumpcji we własnych domach. Tej tematyce poświęcona jest trzecia z pięciu broszur na temat odpowiedzialnych wzorców konsumpcji, które przygotowała interdyscyplinarna Grupa Robocza ds. Konsumenckich przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw" – mówi Jerzy Kwieciński, Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju.

Broszura podpowiada wiele sposobów na to, w jaki sposób można ograniczyć swój negatywny ślad środowiskowy w prowadzonym gospodarstwie domowym. W broszurze znajdziemy inspiracje związane z coraz bardziej popularną ideą współdzielenia, nadawania drugiego życia produktom, przekazywania żywności do Banków Żywności lub jadłodzielni. Nieograniczony konsumpcjonizm przestaje już być w modzie, a społeczeństwo coraz bardziej oczekuje postaw, które przyczyniają się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, przeciwdziałania zmianom klimatu i walki z ubóstwem. Zachętą do sięgnięcia po informacje przedstawione w broszurze jest multimedialna animacja, wyświetlana w mediach społecznościowych.

To kolejna odsłona kampanii edukacyjnej prowadzonej przez Grupę Roboczą ds. Konsumenckich przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, któremu przewodniczy Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju.

Pozytywnym zmianom warto nadać jeszcze większy impet, dlatego zachęcamy do dzielenia się tymi informacjami i inspirowania debaty publicznej.

# # #

Broszura znajduje się w załączniku.

# # #

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ skib/ mhr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.10.2019, 20:41
Źródło informacji MIiR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ