Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W czwartkowej rozmowie z portalem gazeta.pl na pytanie, czy w przyszłym roku wzrosną ceny prądu, szefowa resortu przedsiębioczości przyznała, że odpowiedź na to jest trudna. Przypomniała, że takie samo pytanie było zadawane w grudniu zeszłego roku, gdy mierzyliśmy się "z drastycznym skokiem cen uprawnień do emisji CO2".
"Jesteśmy członkami UE, pakiet klimatyczny nas obowiązuje, zatem wiemy, że koszt uprawnień do emisji raczej nie spadnie. Ceny na giełdzie w tej chwili są stabilne, od pół roku nie rosną" - zaznaczyła Emilewicz. Zapewniła, że na przyszły rok rząd będzie starał się przygotować "dalsze rozwiązania".
Minister była dopytywana, czy jednak może zagwarantować, że ceny prądu nie wzrosną. "Nie, nie mogę zagwarantować. Nie byłabym odpowiedzialnym politykiem" - odpowiedziała. "Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby te ceny prądu utrzymać w ryzach" - zadeklarowała.
Jej zdaniem sprawa jest prostsza, jeśli chodzi o ceny w grupie G, czyli dla gospodarstw domowych, bowiem są one ustawowo regulowane. "Dla gospodarstw domowych my możemy z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa powiedzieć, że te ceny nie wzrosną" - powiedziała.
Wyjaśniła, że zostały przygotowane rozwiązania buforowe dla firm oraz system rekompensat dla przemysłu energochłonnego. Wskazała, że jest to rozwiązanie systemowe do 2030 r., w przyszłym roku i kolejnych latach rząd ma na ten cel prawie miliard złotych. (PAP)
mmu/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.10.2019, 13:49 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |