Newsletter

Długi Polaków za kablówkę wzrosły do ponad 143 mln zł

25.10.2019, 09:02aktualizacja: 25.10.2019, 09:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Do ponad 143 mln zł wzrosły przez ostatni rok długi rodaków wobec firm dostarczających sygnał telewizyjny - wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Wartość rachunków nieopłaconych przez jedną osobę to średnio ok. 2 tys. zł, a najwięcej telewizyjnych dłużników jest na Górnym Śląsku.

Jak wskazało Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor (BIG InfoMonitor), co piąty badany nie widzi nic złego w niepłaceniu rachunków za telewizję kablową czy satelitarną.

Najwyższe łączne zaległości i najwięcej telewizyjnych dłużników przypada na Górny Śląsk – 19,5 mln zł i 9,3 tys. osób, drugi jest Dolny Śląsk – 18,1 mln zł i 9 tys. dłużników, a trzecie Mazowsze – 17,5 mln zł i niemal 9 tys. niepłacących. Kolejne miejsca zajmują: Wielkopolska, województwo łódzkie i Pomorze.

BIG InfoMonitor wyliczył, że zaległości rodaków z tytułu nieopłaconych rachunków za telewizję kablową i satelitarną przez ostatni rok prawie się podwoiły z 78,5 mln zł do ponad 143,2. Średnia wartość rachunków nieopłaconych przez jedną osobę wynosi niemal 2 tys. zł, czyli tyle, ile przeciętnie przeznaczamy na zakup nowego telewizora.

Zdaniem ekspertów BIG wzrost tego typu zaległości można częściowo tłumaczyć niefrasobliwym podejściem rodaków do opłacania rachunków za telewizję. O ile bowiem niepłacenie alimentów potępia 91 proc., czynszu 88 proc., a kredytów oraz rachunków za prąd czy gaz po 85 proc. respondentów, to rachunki telewizyjne zebrały 78 proc. podobnych opinii - wskazali.

W badaniu Quality Watch przeprowadzonym na zlecenie BIG InfoMonitor 22 proc. respondentów odpowiedziało, że "nie ma szczególnie nic złego w niepłaceniu za sygnał TV". (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.10.2019, 09:02
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ