Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak zaznaczył szef cyfryzacji, była to rekordowa edycja "CodeWeek". "Zorganizowaliśmy wspólnie ponad 15 tys. wydarzeń promujących programowanie, co stanowi blisko 1/4 wszystkich tego typu inicjatyw organizowanych przez uczestników Europejskiego Tygodnia Kodowania.
Zagórski wskazał że, ideą Europejskiego Tygodnia Kodowania jest promocja nauki programowania oraz poszerzanie kompetencji z tego zakresu zarówno wśród profesjonalistów jak i laików.
Dodał, że przy okazji europejskie państwa rywalizują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. "W tym roku awansowaliśmy z piątego na drugie miejsce. Pod względem liczby wydarzeń na jednego mieszkańca, wyprzedziła nas tylko Malta, natomiast pod względem ogólnej liczby zorganizowanych wydarzeń wyprzedziły nas Turcja i Włochy" - powiedział.
Szef cyfryzacji przypomniał, że ubiegłorocznej edycji "codeweek" Polska z ponad 5 tysiącami wydarzeń zajęła 5 miejsce.
Tegoroczna, siódma edycja Europejskiego Tygodnia Kodowania odbyła się między 5 października a 20 października. Projekt "Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych" realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie. (PAP)
lgs/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.10.2019, 14:52 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |