Newsletter

UOKiK: II faza postępowań: Kaufland - Tesco (komunikat)

30.10.2019, 12:17aktualizacja: 30.10.2019, 12:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- UOKiK informuje:

II faza postępowań: Kaufland - Tesco

- UOKiK skierował do drugiego etapu trzy postępowania w sprawie przejęcia sklepów Tesco przez Kaufland Polska Markety.

- Sprawa dotyczy lokalizacji w Lublinie, Wrocławiu i Warszawie.

- W tych sprawach konieczne jest przeprowadzenie badania rynku.

Postępowania dotyczą przejęcia przez Kaufland Polska Markety części mienia spółek Snowfinch, Zodiac oraz Tesco. W wyniku koncentracji Kaufland ma nabyć prawa do trzech powierzchni handlowych aktualnie użytkowanych przez Tesco Polska. Są to sklepy w Lublinie przy ul. Orkana 4 , Wrocławiu przy ul. Długiej 37/47 i Warszawie przy ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” 41.

Kaufland należy do międzynarodowej Grupy Schwarz, która zajmuje się handlem detalicznym artykułami spożywczymi i przemysłowymi. W Polsce posiada własne sieci Kaufland i Lidl.

Tesco Polska jest częścią brytyjskiej Grupy Tesco prowadzącej działalność w zakresie sprzedaży detalicznej artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku.

Snowfinch należy do Grupy 4fi, która inwestuje w nieruchomości, akcje i obligacje oraz venture capital.

Zodiac należy do Grupy Origami, która skupia się na nabywaniu aktywów prywatnych obciążonych długiem lub procesami sądowymi.

Koncentracja wywiera wpływ na lokalny rynek HSD (hipermarkety, supermarkety i dyskonty). Według zgłaszającego szacunkowe, łączne udziały uczestników transakcji na poszczególnych rynkach są wysokie i wynoszą od ok. 20 proc. do ponad 30 proc. W ocenie prezesa UOKiK aby zweryfikować te informacje konieczne jest przeprowadzenie badania rynku. Ponadto nie istnieją wiarygodne publicznie dostępne dane dotyczące poszczególnych rynków, na których działają uczestnicy koncentracji - wielkość rynków, udział uczestników koncentracji i ich konkurentów. Bez tych danych UOKiK nie może ocenić tej transakcji.

Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia. Na tym etapie spółka może również wycofać wniosek. Zgodnie z prawem antymonopolowym, UOKiK w takiej sytuacji obligatoryjnie umorzy prowadzone postępowanie, a zgłoszona koncentracja nie dojdzie do skutku.

Informacje dodatkowe

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów (http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20070500331) postępowanie w sprawach koncentracji jest dwuetapowe. Pierwszy etap trwa do miesiąca. Natomiast w sprawach szczególnie skomplikowanych, w których istnieje prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji lub wymagających badania rynku, postępowanie może trwać dłużej.

Na stronie internetowej UOKiK (https://www.uokik.gov.pl/koncentracje.php) zamieszczane są informacje na temat wszystkich prowadzonych przez urząd postępowań antymonopolowych w sprawach koncentracji. Więcej informacji o zasadach koncentracji przedsiębiorców w przygotowanym specjalnie opracowaniu.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ ps/ mark/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.10.2019, 12:17
Źródło informacji ARiMR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ