Newsletter

MC: e-Polak potrafi i… korzysta z GOV.PL! (komunikat)

05.11.2019, 10:11aktualizacja: 05.11.2019, 10:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

-MC informuje:

Ponad 6 milionów użytkowników i 18,5 miliona odsłon w miesiąc – o takich wynikach marzą właściciele niejednego poczytnego portalu. O którym więc mowa? O naszym serwisie GOV.PL, który bije rekordy popularności.

Kto zagląda na serwis administracji rządowej? Pewnie sami urzędnicy… – tak mógłby pomyśleć ten, kto nigdy nie odwiedził naszego portalu GOV.PL. A takich, co nie zaglądają jest coraz mniej…

Rekordowy październik

Na początek – kartka z kalendarza. Mamy kwiecień 2018 r. Portal GOV.PL jest rozbudowywany. Dołączają do niego kolejne ministerstwa. A my świętujemy świetny, naszym zdaniem, wynik – 241 tysięcy unikalnych użytkowników i 972 tysiące odsłon (czyli pojedynczych kliknięć w opublikowany artykuł).

Mija dziewięć miesięcy – nadchodzi styczeń 2019 r. Na GOV.PL są już wszystkie resorty. A my cieszymy się z kolejnego rekordu – 1,5 miliona (!) unikalnych użytkowników i 6,9 milionów odsłon.

Działamy dalej. Na GOV.PL pojawiają się pierwsze urzędy wojewódzkie. Uruchamiamy panel użytkownika – Mój GOV. Startuje kampania „e-Polak potrafi!”. Efekt? Rekordowy październik.

– Tylko w tym jednym miesiącu nasz portal odwiedziło ponad 6 milionów Polaków, którzy wygenerowali 18,5 miliona odsłon oraz zainicjowali ponad 8,2 miliona sesji. To czterokrotny wzrost od stycznia – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – I dowód na to, że GOV.PL spełnia oczekiwania użytkowników. Znając ten adres zyskujemy nie tylko łatwy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach, ale i do wszystkich e-usług – dodaje szef MC.

Prosto na GOV.PL

I taki właśnie był cel powstania GOV.PL. Ułatwienie. Efekty widać. Każdego dnia odwiedza nas średnio 250 tysięcy osób. Rekordowym dniem był 1 lipca (start składania wniosków o 500+ na pierwsze dziecko). Wtedy na naszym portalu pojawiło się pół miliona osób.

Obecnie w ramach portalu działają m.in. strony internetowe 19 ministerstw, pięciu urzędów – w tym czterech urzędów wojewódzkich (kiedy zaczynaliśmy prace nad portalem GOV.PL wszystkie ministerstwa i urzędy prowadziły swoje strony internetowe, bez żadnej koordynacji i jednolitego standardu). Na GOV.PL użytkownicy znajdą także 189 kart usług (w tym roku zaplanowano 70 kolejnych) i sześć serwisów tematycznych (na ten rok zaplanowaliśmy jeszcze 80 nowych serwisów).

Wszystkie działające w ramach GOV.PL serwisy mają spójną szatę graficzną – tak, aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej.

Chcemy, aby GOV.PL był dostępny dla wszystkich. Dlatego naszym priorytetem jest także dostępność cyfrowa dla osób z niepełnosprawnościami.

– Stale pracujemy nad tym, aby GOV.PL był jeszcze lepszy, jeszcze bardziej użyteczny i jeszcze bardziej intuicyjny – mówi minister Marek Zagórski. – Naszym priorytetem jest obecnie rozwijanie panelu użytkownika – Mój GOV – dodaje szef MC.

Mój GOV to nasz najnowszy produkt (działa od 23 września 2019 r.). Ma wiele zalet, w tym jedną – docenianą przez największych sceptyków...

Bez ePUAP

Każdy kto się zaloguje na Mój GOV (aby to zrobić potrzebujemy profilu zaufanego) w jednym miejscu znajdzie nie tylko wszystkie swoje dane i dostęp do e-usług, ale i… nową skrzynkę (jeszcze w wersji beta) służącą do wymiany korespondencji z urzędami. Tak, to prawda – dzięki Mój GOV, aby wysłać pismo do urzędu nie musimy wchodzić na platformę ePUAP!

Nowa skrzynka ma możliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku. Odpowiedź na pismo przesłane z urzędu to teraz kilka kliknięć myszką!

Od liczb zaczęliśmy, liczbami skończymy. Kolejnym dowodem na coraz większą popularność e-administracji wśród Polaków jest stale rosnąca liczba właścicieli profili zaufanego (PZ). Tylko w tym roku przybyło ich ponad 1,9 miliona. I to kolejny rekord – w żadnym innym roku Polacy tak chętnie nie zakładali PZ. W sumie ma go niemal 4,5 miliona osób.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

kom/ sic/ robs/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.11.2019, 10:11
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ