Newsletter

Zysk netto grupy PZU za 9 miesięcy br. wyniósł 2,3 mld zł

14.11.2019, 10:22aktualizacja: 14.11.2019, 10:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zysk netto grupy PZU przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej za 9 miesięcy br. wyniósł 2,3 mld zł wobec 2,4 mld zł w analogicznym okresie 2018 r. - poinformowała spółka.

Sprzedaż ubezpieczeń w tym czasie wyniosła 17,5 mld zł wobec 17,2 mld zł w podobnym czasie ub.r.

"Zysk netto spadł w stosunku do III kwartałów 2018 roku o 193 mln zł (-5,0 proc.) do poziomu 3 684 mln zł. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 2 360 mln zł wobec 2 427 mln zł w analogicznym okresie 2018 roku (spadek o 2,8 proc.) - czytamy w czwartkowym sprawozdaniu finansowym grupy PZU.

Spółka poinformowała, że składki przypisane brutto w okresie 9 miesięcy zakończonym 30 września br. wyniosły 17 mld 501 mln zł wobec 17 mld 258 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego, co daje wzrost o 1,4 proc.

W sprawozdaniu finansowym napisano, że wzrost sprzedaży dotyczył przede wszystkim: rozwoju sprzedaży w spółkach zagranicznych (+170 mln zł), w tym głównie ubezpieczeń komunikacyjnych i zdrowotnych w segmencie krajów bałtyckich; produktów ochronnych zarówno o charakterze kapitałowym, jak i terminowym oferowanych w kanałach własnych oraz portfela ubezpieczeń produktów ochronnych w kanale bancassurance; rozwoju portfela grupowych produktów zdrowotnych; aktywnej dosprzedaży ubezpieczeń dodatkowych w produktach indywidualnie kontynuowanych. (PAP)

autor: Aneta Oksiuta

aop/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.11.2019, 10:22
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ