Newsletter

Raport IZFiA: co trzeci młody Polak nie martwi się o perspektywy swoich dzieci

21.11.2019, 08:40aktualizacja: 21.11.2019, 08:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Prawie 80 proc. rodziców pobierających 500 plus na pierwsze dziecko myśli o zabezpieczeniu przyszłości swoich pociech, co trzeci młody Polak nie martwi się o perspektywy swoich dzieci - wynika z badań Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami.

"Aż 78 proc. beneficjentów programu 500 plus na pierwsze dziecko rozważa podjęcie kroków w celu zabezpieczenia przyszłości swoich pociech (...). Co ciekawe, młodzi rodzice zdecydowanie rzadziej niż inni martwią się o perspektywy swoich dzieci" - informuje IZFiA w przekazanym PAP komunikacie.

Dla 66 proc. pytanych, zapewnienie lepszej przyszłości swoim dzieciom oznacza zabezpieczenie finansowe, a także inwestowanie w ich edukację (22 proc.). Respondenci jako najbardziej skuteczną drogę pomnażania kapitału z myślą o dzieciach najczęściej wskazywali odkładanie środków na rachunku oszczędnościowym (23 proc.), w przysłowiowej skarpecie (22 proc.) lub na lokacie (21 proc.).

Z badania wynika, że myśląc o przyszłości dzieci, niepokoi nas przede wszystkim to, że mogą one mieć problemy ze znalezieniem pracy (18 proc.) oraz że może nie starczyć im pieniędzy na godne życie (17 proc.). W dalszej kolejności martwimy się o stan ich zdrowia (11 proc.), a także potencjalną nieporadność (7 proc.).

Jednocześnie młodzi respondenci częściej niż inni wskazywali na brak obaw związanych z perspektywami swojego potomstwa (31 proc. do 23 proc.). Rzadziej niż inne grupy wiekowe deklarowali również, że sen z powiek spędza im możliwe bezrobocie ich pociech (9 proc. do 18 proc.). (PAP)

mmu/ dym/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.11.2019, 08:40
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ