Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Konsumenci doceniają zalety internetowych zakupów, takie jak możliwość dokonywania ich w dowolnym miejscu i czasie, dostęp do szerszej gamy produktów i możliwość łatwego porównywania cen. Okazją do kupienia towarów w okazyjnej cenie był Black Friday (czarny piątek), a będzie także nadchodzący "cyberponiedziałek" (Cyber Monday).
Chociaż mężczyźni robią zakupy online nieco częściej niż kobiety, odsetek kupujących przez internet zwiększył się bardziej wśród kobiet w ciągu ostatnich 10 lat (z 30 proc. w 2008 r. do 59 proc. w 2018 r.) niż wśród mężczyzn (z 35 proc. w 2008 r. do 61 proc. w 2018 r.).
W ciągu ostatnich 10 lat odsetek kupujących w UE wzrósł we wszystkich grupach wiekowych, ale przede wszystkim wśród młodszych użytkowników internetu w wieku 16–24 lat (z 40 proc. w 2008 r. do 72 proc. w 2018 r.) oraz wśród osób w wieku od 25 do 34 lat (z 46 proc. w 2008 r. do 78 proc. w 2018 r.).
Najwyższy odsetek osób, które kupowały przez internet w poprzednim roku, był w Danii (84 proc.), Wielkiej Brytanii (83 proc.), Holandii (80 proc.), Szwecji (78 proc.) i Niemczech (77 proc.).
W Polsce było to ok. 50 proc.
Z Brukseli Łukasz Osiński (PAP)
luo/ akl/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.11.2019, 16:24 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |