Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wtorkowe spotkania (tweetup) poświęcone było żywności - "kupuj świadomie – produkt polski". Podkreślił, że obecnie nie ma już pytania czy promować, ale jak promować polską żywność.
"Jestem przekonany, że mamy bardzo dobrą żywność, że ona pozytywnie wyróżnia się na tle innych krajów. Jest jednocześnie żywnością bezpieczną spełniającą bardzo wygórowane unijne normy" - powiedział minister.
Możemy się zastanawiać, czy prawo europejskie nie dopuszcza do stosowania zbyt wielu dodatków do żywności, czy trzeba używać tak dużej ilości konserwantów. Jeżeli byśmy kupowali żywność najbliżej miejsca zamieszkania np. bezpośrednio w gospodarstwach, to nie ma potrzeby w tej żywności stosowania konserwantów czy środków przedłużających trwałość, natomiast jeżeli będziemy kupowali żywność z drugiego końca świata, to ona musi być przygotowana chemicznie, zakonserwowana, żeby się nie popsuła - tłumaczył Ardanowski.
"Promujemy polską żywność, bo jesteśmy przekonani do jej wartości" - zaznaczył szef resortu. Dodał, że podobnie jest z polską kuchnią, która jest bardzo bogata i która także będzie promowana.
Minister przypomniał, że na 100-lecie odzyskania niepodległości eksperci i kucharze stworzyli tzw. kanon kuchni polskiej czyli wybrali 100 najbardziej charakterystycznych dla naszego kraju potraw. Podkreślił, że wybór był bardzo trudny ze względu na dużą ilość i różnorodność dań przygotowywanych w naszym kraju. W kanonie znalazły się m.in.: szarlotka, ruskie pierogi, kotlet schabowy, barszcz ukraiński, chłodnik litewski. (PAP)
autor: Anna Wysoczańska
awy/ skr/
.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.12.2019, 20:27 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |