Newsletter

Polski Instytut Ekonomiczny: 47,8 proc. internautów w Polsce robi zakupy online

09.12.2019, 11:45aktualizacja: 09.12.2019, 11:45

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W Polsce niemal połowa internautów korzysta z zakupów online; w ciągu trzech lat odsetek osób kupujących w ten sposób wzrósł w naszym kraju o 11 pkt. proc., co daje nam jedną z czołowych pozycji w UE - wskazał Polski Instytut Ekonomiczny.

Jak podkreślili analitycy PIE, Polska stopniowo zmniejsza dystans do innych krajów UE, jeśli chodzi o korzystanie z handlu internetowego.

Z zakupów online, jak czytamy w ostatnim wydaniu "Tygodnika Gospodarczego PIE", korzysta już w naszym kraju 47,8 proc. internautów, przy średniej unijnej 59,5 proc.

"Wartość i zasięg rynku e-commerce w naszym kraju rośnie dynamicznie. W ciągu trzech lat odsetek korzystających z tej formy zakupów wzrósł o 11 pkt. proc., to jedna z czołowych pozycji w UE" - napisano. Coraz większe znaczenie mają też, jak podkreślono, sezonowe promocje. Np. wartość zamówień w Black Friday w tym roku była w Polsce ponad dwukrotnie wyższa niż rok wcześniej.

Według corocznego raportu Komisji Europejskiej, podsumowującego badania na temat nastawienia konsumentów i sprzedawców, a także świadomości przysługujących obu stronom praw i możliwości postępowania w sytuacjach spornych - na które powołuje się PIE - Polska na tle innych krajów UE wypada lepiej niż przeciętna np. w zakresie znajomości zakupowych przepisów czy ogólnego poziomu zaufania, zarówno do organizacji rynkowych, jak i do bezpieczeństwa produktów oraz oznaczeń dotyczących wpływu danego produktu na środowisko.

Jak ocenili eksperci, dalsze zmniejszanie dystansu do innych unijnych krajów, jeśli chodzi o korzystanie z handlu internetowego może utrudnić w Polsce brak zaufania do skutecznego nadzoru rynku, nie zaś problemy techniczne czy brak wiedzy. (PAP)

maja/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.12.2019, 11:45
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ