Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wskazali autorzy opublikowanego we wtorek badania, połowa polskich respondentów deklaruje, że po prezenty uda się do sklepów stacjonarnych. Wydatki w sklepach stacjonarnych stanowią wciąż większość świątecznego budżetu Polaków (68 proc.), przy czym wzrosły one o 6,1 proc. w porównaniu do zeszłego roku.
"E-commerce rośnie w Polsce wolniej niż w pozostałych badanych krajach. W Polsce jest to 2,7 proc. w porównaniu do 4,8 proc. w Europie. Kanał online, który stanowi 32 proc. wszystkich świątecznych wydatków w ośmiu badanych krajach urósł o 5 pp. w porównaniu do ubiegłego roku" – wyliczyła cytowana w komunikacie Patrycja Venulet z Deloitte.
Polska rodzina na tegoroczne Boże Narodzenie, jak wyliczono, wyda średnio 1521 zł, z czego 32 proc., czyli 489 zł trafi do sprzedawców online.
Według badania Polacy chętnie szukają inspiracji prezentowych w internecie (49 proc.). Jedna trzecia klientów obdaruje bliskich upominkami kupionymi w sklepach internetowych, które mają przynajmniej jeden oddział stacjonarny, a 28 proc. skorzysta z platform e-commerce.
W pozostałych badanych krajach odsetek ten wynosi odpowiednio 40 i 51 proc. W przypadku polskich konsumentów, jak zaznaczono, wskaźniki te wyraźnie rosną w przypadku elektroniki, szczególnie tzw. inteligentnej odzieży. W sklepach internetowych zamierza ją kupić 45 proc. respondentów, a na platformach e-commerce - 37 proc. Podobnie sytuacja wygląda z grami komputerowymi.
W międzynarodowym badaniu „Zakupy świąteczne 2019” wzięli udział respondenci z ośmiu europejskich krajów, w tym także z Polski. (PAP)
maja/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.12.2019, 12:40 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |