Newsletter

Badanie: co trzeci Polak zrobił już na początku grudnia zakupy świąteczne

12.12.2019, 13:50aktualizacja: 12.12.2019, 13:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na początku grudnia co trzeci Polak miał już za sobą zakupy świąteczne; na ostatnią chwilę bożonarodzeniowe sprawunki częściej odkładają mężczyźni - wynika z badania zleconego przez CBRE. Pod choinką znajdziemy głównie kosmetyki, zabawki i książki.

"Polacy wykazują się świąteczną rozwagą kupując prezenty świąteczne. Większość z nas zamiast wychodzenia z domu wybierze zakupy przez internet" - czytamy w badaniu. Połowa Polaków przeznaczy na zakupy świąteczne od 2 do 4 godzin. Co piąty na poszukiwaniu prezentów spędzi od 5 do 8 godzin, a co dziesiąty powyżej 8 godzin.

Centrum handlowe przed świętami odwiedzi co drugi Polak, poszukując zwłaszcza produktów na promocji – dodano. Największe galerie odwiedzi średnio ponad 1 mln klientów.

Jak podkreślili autorzy badania, na początku grudnia co trzecia osoba zakupy miała już za sobą, a reszta dopiero ruszy do sklepów. "Dla prawie połowy Polaków piątkowe obniżki cen w ramach Black Friday, który wypadł w tym roku 29 listopada, nie były wystarczającą motywacją do zakupów prezentów świątecznych. Większość z nas na promocje będzie polowało później" - czytamy w czwartkowym komunikacie.

Dodano, że 63 proc. osób wskazuje, że promocyjna cena wpływa na decyzję o zakupie, a na produkt z promocji dużo częściej decydują się kobiety – 72 proc. w porównaniu do 54 proc. mężczyzn.

86 proc. badanych w tym roku planuje lub kupiło prezenty świąteczne. Najpopularniejszymi pomysłami na obdarowanie bliskich są kosmetyki, zabawki i książki. Dużym zainteresowaniem cieszą się też perfumy i ubrania.

Większość ankietowanych planuje przeznaczyć na prezent do 100 zł, powyżej 200 zł zdecyduje się co piąty badany, również co piąty wyda mniej niż 50 zł. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.12.2019, 13:50
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ