Newsletter

Enea: więcej energii z OZE i gazu, spadek mocy konwencjonalnych

16.12.2019, 16:01aktualizacja: 16.12.2019, 16:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przyrost mocy wytwórczych opartych na OZE, a potem i na gazie, przy stopniowym spadku mocy źródeł konwencjonalnych - zakłada zaprezentowana w poniedziałek aktualizacja strategii Enei. To drugi co do wielkości producent energii elektrycznej w Polsce.

Prezes Enei Mirosław Kowalik prezentując założenia aktualizacji oświadczył, że spółka zdecydowała się na transformację, ponieważ otoczenie, w którym działa, w ciągu ostatnich trzech lat dynamicznie się zmieniło. Jak podkreślał, dotychczasowe wyniki działalności są satysfakcjonujące, spółka osiągnęła pewne cele, ale otoczenie się zmienia. Kowalik wskazywał, że w kwestii ochrony klimatu "jesteśmy motywowani, by transformację energetyki wykonać w sposób, który zapewni cele europejskie".

Podkreślał, że transformacja już się zaczęła, a dziś polska energetyka wygląda zupełnie inaczej niż kilka-kilkanaście lat temu. Ale teraz pojawiają się nowe trendy, nowe technologie, i należy zrobić z nich użytek. "To szansa dla grupy i chcemy tak przetransformować aktywa, by przynosiły korzyści dla interesariuszy" - oświadczył Kowalik. Dodał, że Enea chce jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję rynkową.

Obecnie ponad 90 proc. wytwarzania w Enei to źródła konwencjonalne. W horyzoncie strategii - w 2035 r. - 40 proc. produkcji energii w Enei ma pochodzić ze źródeł konwencjonalnych, jedna trzecia z OZE, a 27 proc. - z gazu. Aktualizacja zakłada ok. 22 mld zł na transformację aktywów wytwórczych, w tym 14,7 mld zł na inwestycje w OZE, a reszta - na obniżenie emisji CO2, która to emisja - jak powiedział Kowalik - "boli firmę i jej klientów". W 2030 r. emisyjność produkcji w spółce ma spaść do poziomu 550 g CO2 na kWh, a w 2035 r. - poniżej 434 g. (PAP)

wkr/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.12.2019, 16:01
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ