Pobierz materiał i Publikuj za darmo
NOWY JORK, 14 stycznia 2020 r. /PRNewswire/ -- YPO, globalna społeczność przywódców licząca ponad 28000 dyrektorów w 135 krajach, przeprowadziła sondę członkowską w celu zapoznania się z perspektywami dyrektorów na rolę zaufania interesariuszy, zakresem podejmowanych w tej dziedzinie działań i poziomem sukcesu pod względem budowania kultury zaufania w organizacjach oraz poglądami na rolę wpływu społecznego na budowanie zaufania z interesariuszami.
Sonda YPO Global Pulse na temat zaufania na rok 2020 przeprowadzona była w dniach od 1 do 18 listopada 2019 r. wśród 2960 ankietowanych. Badanie wykazało, że zaufanie jest kluczowym czynnikiem dla liderów biznesu na całym świecie, ale między opiniami a działaniami jest duża przepaść. Poniżej znajduje się podsumowanie kluczowych wniosków.
- 96% dyrektorów uznaje budowanie i utrzymywanie zaufania z interesariuszami za priorytet, a niemal połowa (42%) twierdzi, że waga budowania zaufania z interesariuszami wzrosła w ostatnich pięciu latach.
- Tylko 40% dyrektorów uważa, że budowanie zaufania wśród pracowników jest łatwe, a ponadto zadanie to uznawane jest za jeszcze trudniejsze w przypadku klientów (36%).
- Chociaż większość globalnych liderów biznesu zgadza się, że jest to kwestia priorytetowa i coraz bardziej nagląca, ponad 60% jeszcze nie mierzy zaufania pracowników we własnych firmach, a zaledwie jedna trzecia (34%) ankietowanych ma konkretne plany w swoich przedsiębiorstwach na budowanie i utrzymywanie zaufania z pracownikami.
- Większość dyrektorów uznaje wagę własnego stanowiska, a 89% zgadza się ze stwierdzeniem, że jako przywódcy mają na sobie obowiązek uosabiania wartości zarządzanych organizacji przez podejmowane działania.
- 77% liderów biznesu zgadza się, że czuje na sobie presję co do przewodzenia zmianom, a nie czekania na inicjatywę rządową co do wymagań w tym zakresie.
- Większość przywódców biznesowych (71%) zgadza się z tym, że ich działalności mogą mieć pozytywny wpływ na społeczeństwo. Mniejsza liczba zgadza się ze stwierdzeniem, że podejmowanie działań w kwestiach społecznych podnosi zaufanie wśród pracowników (56%) lub w społeczeństwie (57%).
Metodologia sondy YPO Global Pulse na temat zaufania na rok 2020:
Sonda Global Pulse na temat zaufania na rok 2020 została przeprowadzona przez YPO w dniach od 1 do 18 listopada 2019 r. poprzez formularz w internecie. Odpowiedzi udzieliło 2960 członków YPO. Próba objęła członków ze 115 krajów. Margines błędu próby zawiera się w 1,84% przy założonym 95% poziomie ufności.
O YPO:
YPO to międzynarodowa społeczność obejmująca ponad 28000 głównych dyrektorów w 135 krajach kierująca się przekonaniem, że świat potrzebuje lepszych przywódców. Wszyscy członkowie organizacji osiągnęli znaczące sukcesy jako przywódcy w młodym wieku. Łącznie przewodzą przedsiębiorstwom i organizacjom, które generują 9 bilionów dolarów rocznego przychodu. Członkowie YPO inspirują i motywują się nawzajem poprzez uczenie się od siebie i wyjątkowe doświadczenia w społeczności pełnej otwartości i zaufania. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie ?ypo.org.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1065220/YPO_Logo.jpg
Źródło: YPO
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.01.2020, 09:42 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |