Pobierz materiał i Publikuj za darmo
<p>
<p>• O 14% wzrósł popyt na samochody marki Fiat, wśród których rekordową sprzedaż zanotował model Tipo (9384 sztuki).
<p>• Fiat Professional powrócił na pozycję lidera segmentu samochodów dostawczych, osiągając 17,1% udziału w rynku.
<p>• Alfa Romeo odnotowała na polskim rynku wynik sprzedaży najlepszy od 10 lat (1550 sztuk).
Spółka FCA Poland zamknęła 2019 rok w Polsce sprzedażą łącznie 32 367 samochodów marek Fiat Chrysler Automobiles (FCA), w tym 20 451 modeli osobowych i 11 916 dostawczych, co zapewniło spółce udział w rynku odpowiednio wynoszący 3,7% i 17,1%. Wzrosty sprzedaży na poziomie odpowiednio 9% i 11,3% w porównaniu z poprzednim rokiem są tym bardziej znaczące, że w 2019 roku rynek aut osobowych powiększył się o 4,5%, zaś pojazdów dostawczych o zaledwie 1,5%.
Sprzedaż w poszczególnych markach wyglądała następująco:
• Fiat - 14 699 sztuk
• Fiat Professional - 11 915 sztuk
• Jeep - 4091 sztuk
• Alfa Romeo - 1550 sztuk
• Abarth - 101 sztuk
• FCA inne - 11 sztuk
2019 był rokiem Fiata, którego sprzedaż wzrosła aż o 14%. W łącznej liczbie 14 699 Fiatów zarejestrowanych w Polsce w 2019 roku aż 63% stanowił model Tipo. Model Tipo, z rekordową sprzedażą 9384 egzemplarzy, był drugim najpopularniejszym samochodem kompaktowym wybieranym przez klientów indywidualnych, co oznacza, że nowoczesna, stale rozwijana rodzina Tipo, idealnie trafia w zróżnicowane gusty i potrzeby Polaków. Za wyborem Tipo przemawia nie tylko szeroka oferta dostępnych nadwozi (sedan, hatchback i kombi), bogatego wyposażenia standardowego wersji POP, Street, Mirror, Lounge i S-Design czy nowoczesne, dynamiczne i ekonomiczne silniki benzynowe oraz Diesla, ale także pierwsze miejsce w rankingu niezawodności niemieckiego Towarzystwa Nadzoru Technicznego GTÜ wśród aut kompaktowych w 2019 roku. Równie ważnym argumentem przy podejmowaniu decyzji o zakupie Fiata Tipo jest jego wyjątkowo atrakcyjna cena, która zaczyna się już od 44 900 zł za wersję sedan napędzaną silnikiem 1.4 95 KM.
W 2019 roku rekord sprzedaży osiągnął również produkowany w Polsce Fiat 500. Kultowa „500” jest jak dobre włoskie wino, im starsza, tym bardziej pożądana przez użytkowników, co w zeszłym roku zapewniło jej trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych samochodów miejskich. W efekcie jej sprzedaż wyniosła aż 2309 sztuk, co przyniosło wzrost na poziomie 28,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Polscy klienci docenili włoski design, dynamikę jazdy i kompaktowe wymiary doskonale sprawdzające się na zatłoczonych ulicach miast. To cechy, dzięki którym Fiat 500 zrewolucjonizował koncepcję mobilności i od 1957 roku został sprzedany na całym świecie w ponad 6 milionach egzemplarzy. Liczba ta z pewnością nadal będzie rosła dzięki otwarciu w Polsce zamówień na pierwsze hybrydowe Fiaty 500. Wraz z nimi ruszyły także zamówienia na hybrydową wersję modelu Panda, którego tradycyjnie napędzana wersja w zeszłym roku sprzedała się w liczbie 1091 sztuk, czyli o 6,8% więcej niż w 2018.
Fiat Professional, czyli marka reprezentująca koncern FCA w segmencie samochodów dostawczych, w 2019 roku powróciła na pozycję lidera sprzedaży, osiągając imponujący udział w rynku na poziomie 17,1%. Godnym podkreślenia jest udział poszczególnych modeli marki w swoich klasach: flagowy Ducato zdobył 13,8% rynku dużych aut dostawczych 2G (5484 sztuki), a Fiorino (3324 sztuki) i Doblo (2631 sztuk) zajęły odpowiednio pierwsze i drugie miejsca segmencie 1B, małych samochodów dostawczych, z łącznym udziałem równym 37,5%.
Również należąca do koncernu marka Alfa Romeo odnotowała w 2019 roku w Polsce najlepszy wynik od 10 lat. Dzięki połączeniu komunikacji i oferty bazującej na miesięcznych ratach, sprzedaż marki nad Wisłą wzrosła o 10,7% (1550 sztuk vs 1400 w 2018). Największym powodzeniem polskich klientów cieszył się pierwszy SUV w gamie marki, Stelvio (905 sztuk), łączący elegancki, sportowy styl z doskonałymi właściwościami jezdnymi, maksymalnymi osiągami potwierdzonymi tytułem „Najszybszy SUV na torze”, uzyskanym przez wersję Quadrifoglio na legendarnym torze Nürburgring, i najwyższym poziomem bezpieczeństwa z pięcioma gwiazdkami Euro NCAP. 110-letnie, sportowe dziedzictwo marki odzwierciedla także piękny włoski sedan Giulia, numer dwa w rankingu sprzedaży w Polsce w 2019 roku (420 sztuk).
Znaczny wynik na koniec 2019 roku zanotowała także marka Jeep, której klienci ponownie zarejestrowali w Polsce ponad 4000 SUV-ów z siedmioszczelinowym grillem. Do najlepiej sprzedających się modeli należały Renegade (1604 sztuki) oraz nowy Compass (1331 sztuk).
101 entuzjastów z Polski znalazła w zeszłym roku sportowa marka Abarth, która zwiększyła swoją sprzedaż o 4% w porównaniu z rokiem poprzednim.
W załączeniu tabela ze szczegółowymi wynikami sprzedaży FCA Poland na rynku polskim w 2019 roku.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Data publikacji | 14.01.2020, 10:44 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |