Newsletter

Sukces marek Fiat Chrysler Automobiles w Polsce w 2019 roku

14.01.2020, 10:44aktualizacja: 14.01.2020, 10:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

• W 2019 roku FCA Poland zarejestrowała w Polsce przeszło 32 000 nowych samochodów, osiągając 9% wzrost sprzedaży aut osobowych i 11,4% modeli dostawczych w porównaniu z rokiem poprzednim.
<p> 
<p>• O 14% wzrósł popyt na samochody marki Fiat, wśród których rekordową sprzedaż zanotował model Tipo (9384 sztuki).
<p>• Fiat Professional powrócił na pozycję lidera segmentu samochodów dostawczych, osiągając 17,1% udziału w rynku.
<p>• Alfa Romeo odnotowała na polskim rynku wynik sprzedaży najlepszy od 10 lat (1550 sztuk).

Spółka FCA Poland zamknęła 2019 rok w Polsce sprzedażą łącznie 32 367 samochodów marek Fiat Chrysler Automobiles (FCA), w tym 20 451 modeli osobowych i 11 916 dostawczych, co zapewniło spółce udział w rynku odpowiednio wynoszący 3,7% i 17,1%. Wzrosty sprzedaży na poziomie odpowiednio 9% i 11,3% w porównaniu z poprzednim rokiem są tym bardziej znaczące, że w 2019 roku rynek aut osobowych powiększył się o 4,5%, zaś pojazdów dostawczych o zaledwie 1,5%.

Sprzedaż w poszczególnych markach wyglądała następująco:

• Fiat - 14 699 sztuk

• Fiat Professional - 11 915 sztuk

• Jeep - 4091 sztuk

• Alfa Romeo - 1550 sztuk

• Abarth - 101 sztuk

• FCA inne - 11 sztuk

2019 był rokiem Fiata, którego sprzedaż wzrosła aż o 14%. W łącznej liczbie 14 699 Fiatów zarejestrowanych w Polsce w 2019 roku aż 63% stanowił model Tipo. Model Tipo, z rekordową sprzedażą 9384 egzemplarzy, był drugim najpopularniejszym samochodem kompaktowym wybieranym przez klientów indywidualnych, co oznacza, że nowoczesna, stale rozwijana rodzina Tipo, idealnie trafia w zróżnicowane gusty i potrzeby Polaków. Za wyborem Tipo przemawia nie tylko szeroka oferta dostępnych nadwozi (sedan, hatchback i kombi), bogatego wyposażenia standardowego wersji POP, Street, Mirror, Lounge i S-Design czy nowoczesne, dynamiczne i ekonomiczne silniki benzynowe oraz Diesla, ale także pierwsze miejsce w rankingu niezawodności niemieckiego Towarzystwa Nadzoru Technicznego GTÜ wśród aut kompaktowych w 2019 roku. Równie ważnym argumentem przy podejmowaniu decyzji o zakupie Fiata Tipo jest jego wyjątkowo atrakcyjna cena, która zaczyna się już od 44 900 zł za wersję sedan napędzaną silnikiem 1.4 95 KM.

W 2019 roku rekord sprzedaży osiągnął również produkowany w Polsce Fiat 500. Kultowa „500” jest jak dobre włoskie wino, im starsza, tym bardziej pożądana przez użytkowników, co w zeszłym roku zapewniło jej trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych samochodów miejskich. W efekcie jej sprzedaż wyniosła aż 2309 sztuk, co przyniosło wzrost na poziomie 28,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Polscy klienci docenili włoski design, dynamikę jazdy i kompaktowe wymiary doskonale sprawdzające się na zatłoczonych ulicach miast. To cechy, dzięki którym Fiat 500 zrewolucjonizował koncepcję mobilności i od 1957 roku został sprzedany na całym świecie w ponad 6 milionach egzemplarzy. Liczba ta z pewnością nadal będzie rosła dzięki otwarciu w Polsce zamówień na pierwsze hybrydowe Fiaty 500. Wraz z nimi ruszyły także zamówienia na hybrydową wersję modelu Panda, którego tradycyjnie napędzana wersja w zeszłym roku sprzedała się w liczbie 1091 sztuk, czyli o 6,8% więcej niż w 2018.

Fiat Professional, czyli marka reprezentująca koncern FCA w segmencie samochodów dostawczych, w 2019 roku powróciła na pozycję lidera sprzedaży, osiągając imponujący udział w rynku na poziomie 17,1%. Godnym podkreślenia jest udział poszczególnych modeli marki w swoich klasach: flagowy Ducato zdobył 13,8% rynku dużych aut dostawczych 2G (5484 sztuki), a Fiorino (3324 sztuki) i Doblo (2631 sztuk) zajęły odpowiednio pierwsze i drugie miejsca segmencie 1B, małych samochodów dostawczych, z łącznym udziałem równym 37,5%.

Również należąca do koncernu marka Alfa Romeo odnotowała w 2019 roku w Polsce najlepszy wynik od 10 lat. Dzięki połączeniu komunikacji i oferty bazującej na miesięcznych ratach, sprzedaż marki nad Wisłą wzrosła o 10,7% (1550 sztuk vs 1400 w 2018). Największym powodzeniem polskich klientów cieszył się pierwszy SUV w gamie marki, Stelvio (905 sztuk), łączący elegancki, sportowy styl z doskonałymi właściwościami jezdnymi, maksymalnymi osiągami potwierdzonymi tytułem „Najszybszy SUV na torze”, uzyskanym przez wersję Quadrifoglio na legendarnym torze Nürburgring, i najwyższym poziomem bezpieczeństwa z pięcioma gwiazdkami Euro NCAP. 110-letnie, sportowe dziedzictwo marki odzwierciedla także piękny włoski sedan Giulia, numer dwa w rankingu sprzedaży w Polsce w 2019 roku (420 sztuk).

Znaczny wynik na koniec 2019 roku zanotowała także marka Jeep, której klienci ponownie zarejestrowali w Polsce ponad 4000 SUV-ów z siedmioszczelinowym grillem. Do najlepiej sprzedających się modeli należały Renegade (1604 sztuki) oraz nowy Compass (1331 sztuk).

101 entuzjastów z Polski znalazła w zeszłym roku sportowa marka Abarth, która zwiększyła swoją sprzedaż o 4% w porównaniu z rokiem poprzednim.

W załączeniu tabela ze szczegółowymi wynikami sprzedaży FCA Poland na rynku polskim w 2019 roku.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.01.2020, 10:44
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii