Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Sytuacja w Polsce
Rynek kantorów internetowych cały czas rośnie. Jak szacują eksperci Currency One, operatora serwisów Walutomat.pl i Internetowykantor.pl, obroty e-kantorów wyniosą rocznie około 40-45 miliardów złotych. To jednak szacunki tylko pozabankowych podmiotów oferujących wymianę walut w sieci. Do tego dochodzą jeszcze obroty bankowych kantorów internetowych, które zaczęły lawinowo powstawać po sukcesie serwisów, oferujących te usługi.
Dynamika rynku sprawia, że kantory online wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i zaczynają oferować swoim konsumentom szereg usług dodatkowych, takich jak np. transfery zagraniczne czy wypłatę gotówkową w placówkach partnerskich. Mimo bardzo konkurencyjnego rynku, firmy z branży wymiany walut online cały czas zwiększają liczbę klientów.
Rynek walutowy w 2019
To, za ile możemy nabyć konkretną walutę determinowane jest przez wiele czynników i jest to oczywiste, nawet bez zaawansowanej wiedzy na temat rynku Forex. Bezpośredni wpływ na kursy poszczególnych walut ma relacja pomiędzy popytem i podażą, natomiast to nie wszystko. Cenę waluty determinuje równie często wiele ekonomicznych, a także polityczno-gospodarczych czynników.
W 2019 roku nie brakowało emocji praktycznie na żadnym z rynków. Początek roku stał pod znakiem brexitu, który nadal w 2020 roku jest kwestią nierozwiązaną. Kolejnym newralgicznym wydarzeniem, które miało wpływ na rynek walut była wojna handlowa między USA a Chinami. W ciągu roku byliśmy świadkami licznych zwrotów akcji i eskalacji, a liczne instytucje prześcigały się w obniżaniu perspektyw dla globalnego PKB. W Polsce również nie brakowało ciekawych wydarzeń. Wybory parlamentarne, rosnąca inflacja, zapowiedzi polityczne. W rok 2020 wchodzimy z najwyższą dynamiką cen od 7 lat.
Aby poznać szczegóły podsumowania zeszłego roku, jeśli chodzi o rynki walutowe i kantory internetowe, a także to jakimi wydarzeniami będą żyły rynki w 2020 roku, zapraszamy do pełnej lektury raportu przygotowanego przez Currency One SA, który można znaleźć pod linkiem:
https://currency-one.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/01/currency_one_raport_walutowy.pdf
Currency One SA to operator serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat.pl. Spółka była wielokrotnie nagradzana za najlepsze i nowatorskie rozwiązania na rynku wymiany walut oraz cieszy się pozycją jednego z liderów niebankowych podmiotów oferujących wymianę walut online. Z usług Currency One korzysta już ponad 650 tysięcy klientów. Za pomocą serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat.pl klienci indywidualni i firmowi mogą wymieniać 21 walut oraz dokonywać przelewów złotówkowych i walutowych na rachunki własne i innych osób oraz firm do ponad 40 krajów świata.
Internetowykantor.pl to pierwszy w Polsce kantor online, który działa nieprzerwanie od 2010 r. Serwis umożliwia tanią, szybką i przede wszystkim bezpieczną wymianę walut, bez konieczności wychodzenia z domu. Obecnie z usług serwisu korzysta ponad 315 tysięcy klientów, którzy rocznie wymieniają ponad 5 miliardów złotych.
Walutomat.pl to założona w 2009 roku pierwsza w Polsce platforma społecznej wymiany walut. Użytkownicy serwisu mogą indywidualnie ustalać kursy walut i bezpośrednio wymieniać je z innymi klientami, unikając tym samym niekorzystnych kursów narzuconych przez banki. Obecnie z serwisu korzysta ponad 340 tys. klientów, którzy co miesiąc realizują 115 tys. transakcji. W ciągu 10 lat klienci wymienili za jego pośrednictwem ponad 65 mld złotych.
Więcej informacji o Currency One i serwisach Internetowykantor.pl i Walutomat.pl udziela:
Magdalena Jasnoch
Kierownik Działu Marketingu i PR
tel. +48 517 426 896
e-mail: magdalena.jasnoch@currency-one.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Data publikacji | 27.01.2020, 14:32 |
Źródło informacji | Currency One SA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |