Newsletter

Gdzie Polacy dzisiaj najbardziej lubią robić zakupy i dlaczego? Najnowszy ranking sieci handlowych Retail Proposition Index przygotowany przez OC&C Strategy Consultants

03.02.2020, 19:50aktualizacja: 03.02.2020, 19:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

OC&C Strategy Consultants (1)
OC&C Strategy Consultants (1)
Globalna firma doradcza OC&C Strategy Consultants opracowała kolejną, 8. już edycję rankingu najlepiej ocenianych sieci handlowych w Polsce. Zwycięża w nim Rossmann, online wchodzi w offline, a Biedronka i Zara zaliczają spektakularne spadki w percepcji klientów. Dlaczego?

Po rocznej przerwie Rossmann powraca na pozycję lidera rankingu sieci handlowych. Najpopularniejsza sieć drogerii w Polsce cieszy się największym zaufaniem Polaków, zostawia konkurencję daleko w tyle, również w kategoriach takich jak wygląd sklepów, obsługa klientów czy wygoda robienia zakupów. W TOP 10 najlepszych retailerów w kraju znajdują się również: Nike, Allegro, Lidl, Empik, Ikea, 4F, Castorama i Decathlon. Dodatkowo do grona zwycięzców rankingu OC&C Retail Proposition Index bez wahania możemy zaliczyć w tej edycji również firmy wywodzące się z branży e-commerce, tj. Eobuwie.pl oraz Answer.com, którzy dzięki nowemu podejściu do rozumienia strategii omnichannel zaczęły zyskiwać coraz wyższą sympatię polskich konsumentów.

Z drugiej strony najnowsza edycja raportu OC&C Strategy Consultants dostrzega 2 spektakularne spadki - sieć dyskontów Biedronka spada o 9 pozycji i po raz pierwszy w historii rankingu OC&C Retail Proposition Index znajduje się poza TOP 10 ulubionych sieci handlowych Polaków (18 pozycja w rankingu). Również popularna sieć odzieżowa Zara odnotowuje spektakularny spadek o 15 pozycji w porównaniu z ubiegłym rokiem, stając się najgorzej ocenianą siecią odzieżową w rankingu OC&C Retail Proposition Index. Jest to największy spadek w całej edycji rankingu.

Dlaczego tak się dzieje?

Okazuje się, że kluczem do serc i portfeli Polaków w handlu detalicznym jest zrozumienie, że produkt dla konsumentów to dziś za mało. Retail staje się usługą. Co to znaczy? Czego oczekują dziś Polacy od detalistów?

Pobierz notatkę prasową: https://multimedia.getresponse360.pl/occstrategy-B/documents/aebfb464-fdba-4482-8182-e795e25523fb.pdf.

Pobierz raport: https://multimedia.getresponse360.pl/occstrategy-B/documents/50546baa-653d-4054-b638-3fdacac0d736.pdf.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 03.02.2020, 19:50
Źródło informacji OC&C Strategy Consultants
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ