Newsletter

Gdzie Polacy dzisiaj najbardziej lubią robić zakupy i dlaczego? Najnowszy ranking sieci handlowych Retail Proposition Index przygotowany przez OC&C Strategy Consultants

03.02.2020, 19:50aktualizacja: 03.02.2020, 19:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

OC&C Strategy Consultants (1)
OC&C Strategy Consultants (1)
Globalna firma doradcza OC&C Strategy Consultants opracowała kolejną, 8. już edycję rankingu najlepiej ocenianych sieci handlowych w Polsce. Zwycięża w nim Rossmann, online wchodzi w offline, a Biedronka i Zara zaliczają spektakularne spadki w percepcji klientów. Dlaczego?

Po rocznej przerwie Rossmann powraca na pozycję lidera rankingu sieci handlowych. Najpopularniejsza sieć drogerii w Polsce cieszy się największym zaufaniem Polaków, zostawia konkurencję daleko w tyle, również w kategoriach takich jak wygląd sklepów, obsługa klientów czy wygoda robienia zakupów. W TOP 10 najlepszych retailerów w kraju znajdują się również: Nike, Allegro, Lidl, Empik, Ikea, 4F, Castorama i Decathlon. Dodatkowo do grona zwycięzców rankingu OC&C Retail Proposition Index bez wahania możemy zaliczyć w tej edycji również firmy wywodzące się z branży e-commerce, tj. Eobuwie.pl oraz Answer.com, którzy dzięki nowemu podejściu do rozumienia strategii omnichannel zaczęły zyskiwać coraz wyższą sympatię polskich konsumentów.

Z drugiej strony najnowsza edycja raportu OC&C Strategy Consultants dostrzega 2 spektakularne spadki - sieć dyskontów Biedronka spada o 9 pozycji i po raz pierwszy w historii rankingu OC&C Retail Proposition Index znajduje się poza TOP 10 ulubionych sieci handlowych Polaków (18 pozycja w rankingu). Również popularna sieć odzieżowa Zara odnotowuje spektakularny spadek o 15 pozycji w porównaniu z ubiegłym rokiem, stając się najgorzej ocenianą siecią odzieżową w rankingu OC&C Retail Proposition Index. Jest to największy spadek w całej edycji rankingu.

Dlaczego tak się dzieje?

Okazuje się, że kluczem do serc i portfeli Polaków w handlu detalicznym jest zrozumienie, że produkt dla konsumentów to dziś za mało. Retail staje się usługą. Co to znaczy? Czego oczekują dziś Polacy od detalistów?

Pobierz notatkę prasową: https://multimedia.getresponse360.pl/occstrategy-B/documents/aebfb464-fdba-4482-8182-e795e25523fb.pdf.

Pobierz raport: https://multimedia.getresponse360.pl/occstrategy-B/documents/50546baa-653d-4054-b638-3fdacac0d736.pdf.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 03.02.2020, 19:50
Źródło informacji OC&C Strategy Consultants
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ