Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Redaktor Wojciech Kaźmierczak, który prowadzi praktyczne warsztaty dziennikarskie w ramach III edycji Prasowej Akademii Pieniądza przypomniał, że kiedy agencja Associated Press nadała fałszywą informację, że prezydent Obama został ranny w wybuchu bomby, akcje na nowojorskiej giełdzie w kilka minut potaniały o 130 mld dolarów. „Okazało się, że konto agencji na Twitterze zostało zhakowane. Dzisiaj takie wpadki - na szczęście - zdarzają się rzadko. Z pomocą spieszy technologia; wiele redakcji ma całe zespoły weryfikacji informacji. Tymczasem fake newsy mają się całkiem dobrze. A wręcz znakomicie mają się pseudofejki - informacje, którym czegoś brakuje - a to wiarygodnego źródła, a to kontekstu, czy też stanowiska zainteresowanych” – wyjaśnił Kaźmierczak.
Redaktor zwrócił też uwagę, że żyjemy w czasach rewolucji cyfrowej i dziś nie ma problemu z dostępem do informacji; kłopot jest raczej z jej nadmiarem. „Badania wskazują, że w ciągu jednego dnia przyswajamy tyle informacji, ile mieści się w dwóch książkach. Dziennikarstwo ekonomiczne, to sztuka wyboru informacji, której potrzebuje czytelnik, widz, czy słuchacz, sztuka takiego opracowania materiału, by był zrozumiały dla przeciętnego Polaka. Tę sztukę staramy się posiąść na warsztatach Prasowej Akademii Pieniądza” – zaznaczył Kaźmierczak.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.02.2020, 12:35 |
Źródło informacji | Serwis Samorządowy PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Multiply Group finalizuje przejęcie Tendam, podwajając wynik operacyjny EBITDA i zwiększając globalny zasięg
• Tendam to druga co do wielkości grupa odzieżowa w Hiszpanii według udziału w rynku oraz jedna z wiodących europejskich grup odzieżowych prowadzących sprzedaż wielokanałową.
• 12 ugruntowanych marek własnych Tendam z sektora artykułów odzieżowych zapewnia różnorodność i międzynarodowy zasięg, jeszcze bardziej pogłębiając obecność Grupy w branżach konsumenckich.
• Transakcja wyceniona na kwotę 5,6 mld AED (1,3 mld EUR) wartości przedsiębiorstwa plasuje Multiply Group jako kluczowy podmiot na globalnym rynku detalicznej sprzedaży odzieży.- 25.07.2025, 11:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Kultowy różowy Cadillac Mary Kay teraz jako elektryk w całkowicie nowej odsłonie OPTIQ
Służbowy samochód nowej generacji jako sposób na wsparcie innowacyjności, dbałości o środowisko i wykorzystywania możliwości biznesowych z myślą o przyszłości.- 25.07.2025, 10:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BusinessWire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ