Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zaprezentowane lokomotywy rozpoczynają dostawy największego zamówienia w historii grupy PKP Intercity, które obejmuje zakup trzydziestu fabrycznie nowych lokomotyw elektrycznych Griffin o wartości ponad 550 milionów złotych. Zgodnie z zawartą umową, producent zobowiązany jest do wykonywania regularnych przeglądów technicznych lokomotyw na drugim, trzecim i czwartym poziomie utrzymania.
Griffiny posiadają certyfikat zgodności z systemem baseline ETCS 3.4.0. Europejski System Sterowania Pociągiem ma za zadanie zapewnić interoperacyjność transportu kolejowego, czyli możliwość swobodnego poruszania się pociągów w sieciach kolejowych poszczególnych państw bez konieczności zatrzymywania się na granicach oraz wymiany lokomotyw lub maszynistów.
Lokomotywy Elektryczne Griffin to czteroosiowe pojazdy potrafiące rozwinąć prędkość do 160km/h. Pojazdy cechują się wysokim standardem bezpieczeństwa, wygodnym wnętrzem zapewniającym najwyższy komfort pracy maszynisty i wysoką siłą pociągową pozwalającą na transport składów pasażerskich do 800 ton oraz składów towarowych do 3200 ton. Modułowa konstrukcja pozwala na dostosowywanie jej do specyficznych potrzeb poszczególnych przewoźników.
Griffiny to pierwsze zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce lokomotywy elektryczne zamówione przez przewoźnika – PKP IC od ponad 20 lat. Będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce, m.in. na trasach:
Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wielkopolski
Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.02.2020, 17:16 |
Źródło informacji | NEWAG |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
„Hydrate for Great Moments” - nowa kampania OSHEE z Igą Świątek
OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych - rozpoczyna nowy rozdział w swojej komunikacji. Marka właśnie wystartowała z nową kampanią „Hydrate for Great Moments” z udziałem globalnej ambasadorki Igi Świątek. To odpowiedź na zmieniający się styl życia konsumentów - dynamiczny, pełen osobistych ambicji i codziennych momentów, które zasługują na uwagę.- 20.05.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OSHEE
-
Tegoroczni maturzyści kończą szkołę i chcą zacząć pracę - raport OLX
Tegoroczni maturzyści są ambitni i pragmatyczni - planują łączyć naukę z pracą. Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie OLX, plany takie ma prawie 84% ankietowanych. Decydują się na ten model, aby zdobywać doświadczenie zawodowe oraz uniezależnić się od rodziców.- 20.05.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OLX
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ