Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Redaktor Wojciech Kaźmierczak, który prowadzi praktyczne warsztaty dziennikarskie w ramach III edycji Prasowej Akademii Pieniądza przygotował dekalog dziennikarza ekonomicznego. To 10 zasad, które powinny być kompleksowo uwzględnione, by powstał rzetelny materiał gospodarczy.
Otwiera je zalecenie dostosowania materiału do odbiorcy. „Inaczej wszakże należy informować analityka w biurze maklerskim, inaczej przedsiębiorcę, czy emeryta” – zaznacza Kaźmierczak i dodaje, że z tą zasadą ściśle wiąże się konieczność dostosowania zakresu tematycznego do celu, jaki sobie postawiliśmy.
„Czy przestrzegamy przed czymś, czy zachęcamy do czegoś, analizujemy problem, a może dokumentujemy zjawisko? Nie wolno pomieszać tych celów, bo prowadzi to do rozmycia tematyki” – wskazuje redaktor.
Kaźmierczak w swoim dekalogu zachęca też do przykładania się do tytułu i leadu materiału. „Każdy autor chce wszakże, by jego tekst został dostrzeżony. A badania wskazują, że przeciętny internauta jednemu tekstowi poświęca średnio 3,5 sekundy. Czyli przeczyta tytuł, ewentualnie jedno zdanie i - jeśli go nie zainteresuje - przejdzie dalej” – zaznacza Kaźmierczak.
Wśród jego zaleceń jest też posługiwanie się poprawną polszczyzną. „Chodzi o język prosty, ale nie prostacki, przyjazny dla odbiorcy” - podkreśla.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.03.2020, 14:38 |
Źródło informacji | Serwis Samorządowy PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
NIKE, Inc. Announces Senior Leadership Changes to Accelerate Growth and Drive Win Now Action Plan
Amy Montagne Becomes President, Nike. Phil McCartney Becomes EVP, Chief Innovation, Design & Product Officer. Nicole Graham Becomes EVP, Chief Marketing Officer. Tom Clarke Becomes Chief Growth Initiatives Officer. Heidi O’Neill to Retire.- 06.05.2025, 09:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
HEIDELBERG holds its ground in a difficult market environment in FY 2024/25 - targets achieved, significant increase in incoming orders compared to previous year
• Sales and adjusted EBITDA margin at previous year's level according to preliminary figures.
• Free cash flow excluding special items clearly positive at around € 50 million.
• Rising order intake compared to previous year lays the foundation for a good start to FY 2025/26.
• Additional, positive order impetus expected from China Print trade fair in May.
• Adjusted EBITDA margin to rise to around 8 percent in FY 2025/26.- 06.05.2025, 09:29
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
ORLEN dwukrotnie zwiększył fundusz wsparcia dla straży pożarnych
W tym roku koncern rozdysponuje rekordową pulę aż 20 milionów złotych. „ORLEN na straży” to wsparcie dla jednostek Ochotniczej i Państwowej Straży Pożarnej. Granty o wartości do 150 tys. zł będą przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu i specjalistyczne szkolenia.- 05.05.2025, 15:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ