Newsletter

Dwucyfrowy wzrost dochodowości w Natura &Co w czwartym kwartale

06.03.2020, 14:51aktualizacja: 06.03.2020, 14:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wzrost we wszystkich trzech markach w roku nabycia Avon Products, Inc.

SAO PAULO, 6 marca 2020 r. /PRNewswire/ -- Grupa Natura &Co opublikowała po raz kolejny dobre wyniki za czwarty kwartał 2019 r. Przychód firmy wzrósł we wszystkich trzech markach – Natura, The Body Shop i Aesop, a skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 12,2%.

Wyniki za czwarty kwartał zwieńczają kolejny przełomowy rok dla Natura &Co, w którym grupa ogłosiła nabycie Avon Products, Inc. w maju 2019 r., tym samym tworząc czwartą największą na świecie grupę kosmetyczną i lidera w branży sprzedaży bezpośrednio do konsumentów z kultowym portfolio marek. Transakcja została oficjalnie zamknięta 3 stycznia 2020 r.

Skonsolidowany przychód netto Natura &Co wyniósł 4,7 miliarda R$ w czwartym kwartale, co stanowi wzrost o 7,3% w porównaniu do zgłoszonej podstawy i 6,1% na podstawie stałej walutowej. Zysk EBITDA wyniósł 816,7 miliona R$, co stanowi wzrost o solidne 12,2%. Podstawowy zysk operacyjny, który nie obejmuje transakcji pojedynczych, wzrósł w czwartym kwartale o spore 18,2%. Zysk netto na poziomie 14,3 miliona realów odwzorowuje koszty nabycia Avon i podatki powiązane z utworzeniem spółki holdingowej Natura &Co.

W skali całego roku skonsolidowany zysk netto wzrósł o 7,8% w porównaniu do zgłoszonej podstawy i 7,0% na podstawie stałej walutowej do 14,4 miliarda realów. Zysk EBITDA wzrósł o 7,5% do 2,0 miliarda realów, a podstawowy zysk operacyjny wzrósł o 5,7%.

W tym samym kwartale grupa Natura &Co poczyniła nowe kroki w kierunku zrównoważonego prowadzenia działalności. Grupa stała się pierwszą firmą kosmetyczną w Brazylii, która pozyskała patent ekologiczny od INPI, Krajowego Instytutu Własności Intelektualnej, w zakresie wykorzystania pozostałości brazylijskiej bioróżnorodności jako surowców produkcyjnych. Natomiast marka The Body Shop zdobyła nagrodę Ethical Corporation w zakresie innowacji związanych z plastikiem za program Community Fair Trade.

„Rok 2019 był kolejnym rokiem rentownego wzrostu i transformacji w Natura &Co wraz ze znaczącymi postępami w tworzeniu wielokanałowej grupy kierującej się misją obejmującej wiele marek. Nasze wyniki potwierdzają nasze możliwości służenia coraz większemu gronu klientów na różnych pułapach cenowych i w różnych kanałach dystrybucji” – skomentował Roberto Marques, przewodniczący wykonawczy Natura &Co.

Marka Natura opublikowała dalszy wzrost przy jednoczesnym rozwoju modelu sprzedaży przez relacje i strategii wielokanałowej. Marka The Body Shop nadal z powodzeniem wdrażała plan transformacji i powiększyła marżę. Natomiast obroty marki Aesop znacznie wzrosły w czwartym kwartale, prowadząc do kolejnego roku solidnego dwucyfrowego wzrostu.

„Rok 2019 zaznaczył się w rozwoju firmy oświadczeniem o nabyciu firmy Avon, a transakcja ta została z powodzeniem zamknięta przed planowanym terminem tuż po Nowym Roku. Spółka ciągle odkrywa duże możliwości wzrostu i potencjał na wykorzystanie znaczących synergii. Wraz z Avon spółka tworzy grupę jeszcze bardziej zaangażowaną w wywieranie pozytywnego wpływu społecznego, gospodarczego i środowiskowego. Mamy silniejszy głos do apelowania w sprawach, które są dla nas ważne. Wyruszyliśmy razem w podróż nie w celu utworzenia najlepszej grupy kosmetycznej na świecie, ale z misją utworzenia najlepszej grupy kosmetycznej dla świata” – dodał przewodniczący.

Dostosowany przychód netto marki Natura w Brazylii wzrósł o 3,0% w czwartym kwartale, co stanowi bardzo dobry wynik w porównaniu do niezmiernie konkurencyjnej podstawy. Produktywność na konsultanta wzrosła już 13. kwartał z rzędu. Platforma cyfrowa marki Natura liczy obecnie ponad 900000 zarejestrowanych użytkowników w Brazylii, a sprzedaż internetowa odnotowała dwucyfrowy wzrost. Na rynku Ameryki Łacińskiej firma także odnotowała wzrost w zysku netto na poziomie 10,6% w brazylijskich realach i 28,9% na podstawie stałej walutowej. W Argentynie marka dobrze sobie poradziła pomimo trudnego środowiska rynkowego, a w Meksyku i Kolumbii także odnotowano wzrost. Zysk EBITDA i margines wzrósł w czwartym kwartale tak w Brazylii, jak i na rynku łacińsko-amerykańskim. W perspektywie całego roku sprzedaż wzrosła w Brazylii o 4,0%, a w Ameryce Łacińskiej o 13,5% (23,9% na podstawie stałej walutowej).

Marka The Body Shop kontynuuje wdrażanie planu transformacji. Zysk netto wzrósł o 6,7% w realach w czwartym kwartale. W Wielkiej Brytanii sprzedaż wzrosła o 5,4%, podkreślając atrakcyjność marki na jej największym rynku. Zysk EBITDA wzrósł o 7,8%, a marża wzrosła o 20 punktów bazowych. W skali całego roku zysk wzrósł o 6,3%, a skorygowany zysk EBITDA o 15,5%, przy marży wyższej o 90 punktów bazowych.

Marka Aesop zanotowała wyjątkowo dobry rok. Przychód wzrósł o 25,78% w realach i 13,4% na podstawie stałej walutowej. Sprzedaż detaliczna na porównywalnej bazie wzrosła o 7% w kwartale, a marka Aesop otworzyła w tym okresie siedem nowych salonów, licząc obecnie 247 punktów sprzedaży. Zysk EBITDA w kwartale wzrósł o 44,8%, a marża wzrosła o 360 punktów bazowych. W perspektywie całego roku sprzedaż wzrosła o 22,5% w realach i 12,3% na podstawie stałej walutowej, natomiast zysk EBITDA wzrósł o 40,0%, a marża o 210 punktów bazowych.

Wskaźnik zadłużenia netto do zysku EBITDA grupy Natura &Co wyniósł 2,41 pod koniec roku i spadł z 2,71 w czwartym kwartale 2018 r., co udało się osiągnąć przez solidny przepływ gotówki. Grupa jest na dobrej drodze do realizacji celu zmniejszenia dźwigni do poziomu sprzed nabycia marki The Body Shop i osiągnięcia wskaźnika 1,4 do roku 2021.

O Natura &Co

Natura &Co to globalna, wielokanałowa grupa kosmetyczna kierująca się misją obejmująca wiele marek, w tym Avon, Natura, The Body Shop i Aesop. W 2018 r. grupa Natura &Co opublikowała przychody netto na poziomie 13,4 miliarda R$. Cztery firmy, które wchodzą w skład grupy z oddaniem pracują nad wywieraniem pozytywnego wpływu gospodarczego, społecznego i środowiskowego. Od 130 lat Avon stoi za kobietami, zapewniając innowacyjne produkty kosmetyczne wysokiej jakości, które sprzedawane są głównie kobietom przez kobiety. Założona w 1969 r. firma Natura to brazylijskie przedsiębiorstwo wielonarodowe w segmencie kosmetyków i higieny osobistej i jest liderem w sprzedaży bezpośredniej. Założona w 1976 r. w Brighton w Anglii przez Anitę Roddick The Body Shop to międzynarodowa marka kosmetyczna, która chce przyczynić się do zmiany świata na lepsze. Australijska marka Aesop została założona w 1987 r. w celu utworzenia serii wyjątkowych produktów pielęgnacji skóry, włosów i ciała.

OSTRZEŻENIE DOTYCZĄCE OŚWIADCZEŃ DOTYCZĄCYCH PRZYSZŁOŚCI

Oświadczenia zawarte w niniejszym komunikacie lub dokumentach, które włączone są w treść komunikatu przez odniesienie, które nie mają charakteru faktów historycznych lub informacje mogą być oświadczeniami dotyczącymi przyszłości w rozumieniu amerykańskiej ustawy o reformie przepisów procesowych dotyczących papierów wartościowych z 1995 r. (Private Securities Litigation Reform Act of 1995). Oświadczenia dotyczące przyszłości mogą obejmować między innymi oświadczenia dotyczące proponowanej transakcji obejmującej spółki Natura i Avon, przekonania związane z tworzeniem wartości w wyniki przeprowadzenia proponowanej transakcji obejmującej spółki Natura i Avon, szacowany terminarz realizacji transakcji, korzyści i synergie płynące z transakcji, przyszłe możliwości połączonej firmy oraz inne oświadczenia dotyczące przyszłych przekonań, oczekiwań, planów, intencji, kondycji finansowej i wyników firm Avon i Natura. W niektórych przypadkach, zwroty takie, jak „szacować", „przewidywać", „prognozować", „planować", „wierzyć", „być może", „spodziewać się", „oczekiwać", „zamierzać", „zaplanowane", „potencjalne", „może", „oczekiwanie", „mogłoby", „by mogło" i podobne lub zaprzeczenia tych zwrotów mogą być wykorzystywane do identyfikacji oświadczeń dotyczących przyszłości. Oświadczenia dotyczące przyszłości bazują na oczekiwaniach i przekonaniach firm Natura i Avon w zakresie przyszłych wydarzeń i wiążą się z czynnikami ryzyka i niepewności, których zaistnienie może doprowadzić do znaczących różnic w faktycznych wynikach w porównaniu do bieżących oczekiwań. Tego typu czynniki są trudne do dokładnego przewidzenia i są poza kontrolą firm Natura i Avon. Oświadczenia dotyczące przyszłości zawarte w niniejszym komunikacie lub w innych miejscach są ważne wyłącznie w dniu publikacji. Od czasu do czasu mogą pojawiać się nowe czynniki niepewności i ryzyka, a dla firm Natura lub Avon niemożliwością jest przewidzenie tych wydarzeń i ich potencjalnego wpływu na firmy Natura lub Avon. Dlatego też czytelników przestrzega się przed poleganiem na którymkolwiek z oświadczeń dotyczących przyszłości jako prognostyków przyszłych wydarzeń. Za wyjątkiem sytuacji wymaganych prawnie ani Natura, ani Avon nie mają obowiązku i nie podejmują się aktualizacji lub wprowadzania zmian do oświadczeń dotyczących przyszłości zawartych w niniejszym komunikacie lub w innych źródłach pod dacie publikacji komunikatu. W świetle niniejszych czynników ryzyka i niepewności inwestorzy powinni brać pod uwagę fakt, że wyniki, wydarzenia lub rozwój sytuacji omawiane w którymkolwiek z oświadczeń dotyczących przyszłości zawartych w niniejszym komunikacie mogą nie dojść do skutku. Czynniki niepewności i ryzyka, które mogą wpłynąć na przyszłe wyniki spółek Natura i/lub Avon i doprowadzić do znaczących różnić w faktycznych wynikach w porównaniu do oświadczeń dotyczących przyszłości zawartych w niniejszym komunikacie obejmują, bez ograniczeń: (a) możliwości stron w zakresie realizacji transakcji lub spełnienia warunków koniecznych do realizacji transakcji, w tym pozyskanie zgód udziałowców i pozwoleń regulacyjnych wymaganych w przypadku transakcji na przewidywanych warunkach lub w szacowanym terminie, (b) możliwości stron w zakresie spełnienia oczekiwań związanych z terminem, realizacją i obramowaniami księgowymi i podatkowymi transakcji, (c) możliwość tego, że żadna z przewidywanych korzyści płynących z proponowanej transakcji nie zostanie zrealizowana lub nie będzie zrealizowana w oczekiwanym terminie, (d) ryzyko tego, że integracja operacji Avon z operacjami Natura zostanie znacząco opóźniona lub okaże się trudniejsza bądź kosztowniejsza niż przewidywano, (e) niepowodzenie w realizacji transakcji z dowolnego powodu, (f) wpływ obwieszczenia transakcji na klientów i relacje konsultantów oraz wyniki operacyjne (w tym między innymi trudności w podtrzymaniu relacji z pracownikami lub klientami), (g) rozwodnienie w wyniku wyemitowania przez spółkę Natura dodatkowych akcji zwykłych w związku z transakcją, (h) możliwość tego, że transakcja okaże się kosztowniejsza w realizacji niż przewidywano, w tym w wyniku nieprzewidzianych czynników lub wydarzeń, (i) przekierowanie czasu kadry zarządzającej na kwestie związane z transakcją, (j) możliwość tego, że docelowe obramowania księgowe i prawne transakcji nie zostaną osiągnięte, (k) czynniki ryzyka opisane w części 4 formularza referencyjnego spółki Natura za rok 2018, wersja 15, który to został złożony w brazylijskiej Komisji Papierów Wartościowych 24 kwietnia 2019 r. oraz (l) czynniki ryzyka opisane w pozycji 1A na ostatnim raporcie rocznym złożonym przez spółkę Avon na formularzu 10-K i następujących raportach na formularzach 10-Q i 8-K.

(W celach porównawczych wyniki zawarte w niniejszym komunikacie prasowym nie obejmują nowych standardów księgowych w zakresie umów dzierżawy IFRS 16. Opublikowane wyniki, w tym wpływ IFRS 16, dostępne są w oświadczeniach finansowych firmy. Dostosowane wyniki nie obejmują wpływu nieuznawanego za nawracający ani porównywalny w analizowanych okresach.)

Źródło: Natura &Co

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.03.2020, 14:51
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ