Newsletter

Brytyjska sieć Tesco racjonuje sprzedaż niektórych produktów

08.03.2020, 19:09aktualizacja: 08.03.2020, 19:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Największa brytyjska sieć supermarketów, Tesco, poinformowała w niedzielę o wprowadzeniu racjonowania niektórych podstawowych produktów żywnościowych i higienicznych, które klienci masowo wykupywali w związku z epidemią koronawirusa.

Klienci mogą kupić maksymalnie po pięć sztuk podlegających ograniczeniom produktów, wśród których są żele, chusteczki i spraye antybakteryjne, makarony, mleko UHT czy warzywa w puszkach. Limity dotyczą zarówno zakupów w sklepach stacjonarnych, jak i przez internet.

Racjonowanie niektórych produktów - m.in. żeli i chusteczek antybakteryjnych - ogłosiła też inna sieć supermarketów, Waitrose, choć w tym przypadku dotyczą one tylko zakupów przez internet.

Podobne ograniczenia - obowiązujące zarówno w internecie i w sklepach stacjonarnych - wprowadziły już w połowie tygodnia niektóre sieci aptek i drogerii, m.in. Boots i LloydsPharmacy. Klienci mogą w nich kupić maksymalnie dwie sztuki środków do higieny rąk.

Tymczasem brytyjski urząd ds. konkurencji i rynku CMA ostrzegł, że będzie monitorował ceny i jeśli zauważy, że sklepy wykorzystują panikę związaną z koronawirusem do podnoszenia cen, będzie nakładał kary.

Brytyjskie media informują, że na internetowych platformach handlowych, takich jak Amazon czy eBay, niektórzy sprzedawcy oferują produkty do higieny rąk po drastycznie zawyżonych cenach, np. sprzedawanych przez Tesco pod własną marką żel antybakteryjny, który w tej sieci kosztuje 75 pensów, na eBay jest oferowany za 9 funtów, a środek do dezynfekcji rąk, który w sieci Morrisons kosztuje 2 funty, jest oferowany za 29,99 funtów.

Z Londynu Bartłomiej Niedziński (PAP)

bjn/ ap/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.03.2020, 19:09
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ