Newsletter

PIH: koronawirus nie wpłynął w znaczący sposób na funkcjonowanie handlu

11.03.2020, 16:30aktualizacja: 11.03.2020, 16:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sytuacja związana z koronawirusem nie wpłynęła na funkcjonowanie handlu detalicznego w Polsce; dostawy produktów odbywają się normalnie - wynika z informacji sieci handlowych i Polskiej Izby Handlu. Inaczej jest z drogeriami, gdzie brakuje np. mydła.

"Obecna sytuacja dotycząca koronawirusa nie wpłynęła w sposób znaczący na funkcjonowanie handlu detalicznego w Polsce. Na półkach nie brakuje raczej towarów o długim okresie przydatności do spożycia takich jak makaron, konserwy, ryż czy mąka. Dystrybutorzy nie odczuwają braków w dostawach produktów" - przekazał PAP wiceprezes Polskiej Izby Handlu Maciej Ptaszyński.

Dodał, że handel w zakresie zaopatrzenia funkcjonuje w większości segmentów normalnie.

Podobnie wypowiedział się Jan Domański z EuroCash, dystrybutora m.in. produktów spożywczych, który wskazał, że nie są odnotowywane problemy, ani przerwy w dostawach. "Sprzedaż detaliczna spółki odbywa się w miejscowościach poniżej 100 tysięcy mieszkańców i w tych punktach nie odnotowano problemów" - poinformował.

Na problemy nie wskazuje też sieć Biedronka. "Monitorujemy poziom sprzedaży w całej sieci i ruch nie jest większy, niż w przypadku promocji (...) Dostawy do sklepów odbywają się w sposób normalny" - przekazało PAP biuro prasowe portugalskiej sieci handlowej.

Polska Izba Handlu zwróciła jednak uwagę, że problemy z dostawami pojawiają się w drogeriach gdzie brakuje mydła czy produktów antybakteryjnych. (PAP)

pgo/ mick/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.03.2020, 16:30
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ