Pobierz materiał i Publikuj za darmo
AMSTERDAM, 12 marca 2020 r. /PRNewswire/ --
- Przychód z tytułu składek ubezpieczeniowych wzrósł o 6,7 proc. (6,1 proc. przy stałym kursie wymiany walut).
- Całkowity przychód wzrósł o 6,0 proc., przekraczając 2 mld EUR.
- Wynik za cały rok wzrósł o 12,4 proc., osiągając 222,7 mln EUR.
- Wskaźnik szkodowo-kosztowy wyniósł 78,7 proc.
- Wynik z tytułu ubezpieczeń i obsługi sięgnął 325,4 mln EUR, czyli wzrost wyniósł 21,3 proc.
- Kapitał własny akcjonariuszy i zadłużenia podporządkowanego wzrósł o dodatkowe 8,7 proc.
- Wskaźnik wypłacalności przekracza natomiast 200 proc. (1).
- Wskaźnik retencji klientów wyniósł 93,4 proc., dowodząc doskonałych rezultatów zaangażowania dla najwyższej jakości obsługi zapewnianej przez Atradius.
(1) Z zastrzeżeniem realizacji procedur kontroli.
Przychód z tytułu ubezpieczeń
Przychód Atradius z tytułu ubezpieczeń wzrósł o 6,7 proc., z 1 648,5 mln EUR w 2018 roku do 1 759,5 mln EUR w 2019 roku (6,1 proc. przy stałych kursach wymiany walut). Rozwój w zakresie ubezpieczeń kredytów był stabilny w niemal każdym rejonie obszaru Azji, Wielkiej Brytanii i Irlandii, Północnej i Środkowej Europy oraz Ameryki Północnej, przy czym najsilniejsze stopy wzrostu odnotowano w ujęciu globalnym.
Roszczenia
Spółka Atradius osiągnęła dobry współczynnik szkodowości na poziomie 42,8 proc., co wynika z mniejszej liczby dużych szkód w porównaniu z rokiem 2018.
Koszty
Wskaźnik kosztów wzrósł umiarkowanie do 35,9 proc. w 2019 roku z 35,5 proc. w 2018 roku. Wzrost ten jest wynikiem znacznych inwestycji w innowacje i rozwój technologiczny, mających na celu dalszą poprawę efektywności operacyjnej i doświadczenia klientów.
Wynik z tytułu ubezpieczeń i usługi
Wynik w zakresie ubezpieczeń i usług Atradius poprawił się o 21,3 proc. do 325,4 mln EUR z 268,3 mln EUR w 2018 roku.
Wynik z inwestycji
Zachowawczy portfel inwestycyjny spółki Atradius przyniósł 25,9 mln EUR w trudnym otoczeniu i przy niskich lub ujemnych stopach procentowych oraz niestabilnych rynkach kapitałowych.
Wynik po opodatkowaniu
Wynik po opodatkowaniu wzrósł o 12,4 proc. – z 202,7 mln EUR do 227,7 mln EUR odzwierciedlając doskonały wynik ubezpieczeniowy, napędzany istotnym wzrostem przychodów, dobrym współczynnikiem szkodowości oraz dalszym obniżeniem wskaźnika kosztów.
Współczynnik wypłacalności
Dzięki rentownemu rozwojowi działalności oraz stabilnym zwrotom z inwestycji, wskaźnik wypłacalności spółki Atradius ponownie przekroczył 200% na koniec 2019 r. (1)
(1) Z zastrzeżeniem realizacji procedur kontroli.
Perspektywy biznesowe
Oczekuje się, że w 2020 r. wzrost gospodarczy będzie umiarkowany, ponieważ nadal utrzymują się napięcia w polityce handlowej, obciążające handel i działalność gospodarczą na świecie. Wzrost w strefie euro pozostanie na niskim poziomie, a w Stanach Zjednoczonych umiarkowany. Pomimo spowolnienia w Chinach, Azja nadal będzie motorem światowego wzrostu. Ogólne pogorszenie perspektyw w zakresie niewypłacalności, zwłaszcza w Zjednoczonym Królestwie i na rynkach wschodzących, powinno jeszcze bardziej zwiększyć popyt na produkty i usługi Atradius.
Dyrektor generalny Atradius, David Capdevila, powiedział: „Mimo, że rok 2019 był pełen niepewności dla handlu międzynarodowego, to handel rósł a połączenie tych czynników stworzyło silny popyt na nasze produkty i usługi. Perspektywy na rok 2020 wyglądają bardzo podobnie przy skromnym wzroście światowego PKB i wzroście liczby niewypłacalności. Oczekujemy, że zapewni to korzystne warunki dla dalszego wzrostu naszych dochodów".
O Atradius
Spółka Atradius to globalny dostawca ubezpieczeń kredytów, obligacji i poręczeń, usług windykacyjnych i informacyjnych, szczycący się spoją strategiczną obecnością w ponad 50 krajach. Produkty oferowane przez Atradius chronią podmioty na całym świecie przed ryzykiem kredytowym wiążącym się ze sprzedażą towarów i usług zakupionych na kredyt. Spółka Atradius jest członkiem grupy kapitałowej Grupo Catalana Occidente (GCO.MC) będącej jednym z największych ubezpieczycieli w Hiszpanii i jednym z największych towarzystw oferujących ubezpieczenia kredytów kupieckich na świecie. Więcej informacji na ten temat opublikowano na stronie internetowej http://www.atradius.com.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/712156/Atradius_Logo.jpg
Źródło: Atradius N.V.
KONTAKT:
Dział Komunikacji Korporacyjnej Atradius
Christine Gerryn
tel. +31-20-553-2047
e-mail: christine.gerryn@atradius.com
http://www.atradius.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.03.2020, 10:52 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Główny analityk Grupy BIK: tylko w październiku banki udzieliły kredytów hipotecznych na kwotę prawie 7,4 mld zł PAP
- 28.11.2024, 13:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Konsumenci robią mądrzejsze zakupy w tegoroczny Black Friday: 38% już użyło lub planuje użyć GenAI do polowania na promocje
- 28.11.2024, 13:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BCG
-
Image
50% Polaków wsparło zbiórki charytatywne online w ciągu ostatniego roku. Większość z nas uważa, że to wygodna forma pomocy
- 6 na 10 osób twierdzi, że internet ułatwia zaangażowanie w akcje charytatywne, a wśród zalet działalności dobroczynnej online respondenci wskazują głównie wygodną formę (54%) oraz szybkie przekazanie wsparcia (50%).
- Główne powody pomagania to satysfakcja (58%), współczucie (56%) oraz nadzieja na uzyskanie pomocy w trudnej sytuacji (51%).
- Allegro Charytatywni obchodzi 10-lecie swojego istnienia - w tym czasie klienci przekazali ponad 265 mln na cele dobroczynne.
- 28.11.2024, 13:00
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Allegro