Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Badania przeprowadzono metodą ilościową, wywiadów indywidualnych oraz analizy mediów społecznościowych. Wyniki potwierdzają trudną sytuację Ukraińców w Polsce. Najtrudniejszą kwestią jest gwałtowne pogorszenie sytuacji materialnej. Wielu musiało zdecydować się na bezpłatne urlopy, część całkowicie straciła pracę. Uczelnie są bezterminowo nieczynne. Przy małych rezerwach finansowych oznacza to trudności w finansowaniu stałych i bieżących wydatków. Nawet wyjazd na Ukrainę nie stanowi prostego rozwiązania. Wzrosły ceny biletów, na granicy obowiązują coraz ostrzejsze restrykcje. Szczególnie skomplikowana była sytuacja osób, którym kończą się zezwolenia na pobyt czy dozwolony okres pobytu bez wizy. One też głównie wyjechały. Zostali przeważnie ci, którzy są tu dłużej, sprowadzili rodziny, wiążą swoją przyszłość z Polską.
Poważnym problemem są ograniczenia językowe utrudniające dostęp do informacji. Większość Ukraińców rozumie język polski w ograniczonym zakresie. Informacji w języku rosyjskim lub ukraińskim poszukują w internecie lub przez kontakty z rodakami. Informacje takie mogą być niepełne lub nieprawdziwe. Nie ma oficjalnych informacji, komunikatów polskich władz po ukraińsku.
Sytuacja wymaga szybkich, energicznych działań. Konieczne jest zapewnienie Ukraińcom dostępu do rzetelnej informacji, szczególnie o dostępie do usług w zakresie ochrony zdrowia i ograniczeń związanych ze stanem epidemii. Oczekiwana też jest konkretna pomoc finansowa. Ukraińcy, którzy płacą regularnie podatki, uważają, że powinni być traktowani podobnie jak polscy pracownicy. Badanie pokazuje, że mają oni nadal do Polski i Polaków zaufanie.
Od 01.04.2020 pełny raport na www.ircenter.com.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.03.2020, 17:52 |
Źródło informacji | Interactive Research Center |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Main sponsor Schüco thrilled by sporting success. Schüco dresses Germany's tallest statue in a football jersey of Arminia Bielefeld
Bielefeld. Schüco, the specialist in windows, doors and façades, has kitted out the tallest statue in Germany in the football jersey of DSC Arminia Bielefeld. It is the long-time sponsor's way of giving a gift to all the fans upon the team reaching the final of the German Cup. In fact, Arminia Bielefeld has reached the final of the German Cup for the first time in the club's 120-year history - and has done so as a third division team.- 19.05.2025, 13:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
W ramach współpracy z Meteomatics KISTERS wprowadza sprawdzony w USA system wykrywania gradu do Europy
- 19.05.2025, 10:50
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Huawei prezentuje rozwiązanie dla centrów danych AI, wprowadzając branżę w nową erę inteligentnego przetwarzania danych
- 19.05.2025, 10:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ