Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Badania przeprowadzono metodą ilościową, wywiadów indywidualnych oraz analizy mediów społecznościowych. Wyniki potwierdzają trudną sytuację Ukraińców w Polsce. Najtrudniejszą kwestią jest gwałtowne pogorszenie sytuacji materialnej. Wielu musiało zdecydować się na bezpłatne urlopy, część całkowicie straciła pracę. Uczelnie są bezterminowo nieczynne. Przy małych rezerwach finansowych oznacza to trudności w finansowaniu stałych i bieżących wydatków. Nawet wyjazd na Ukrainę nie stanowi prostego rozwiązania. Wzrosły ceny biletów, na granicy obowiązują coraz ostrzejsze restrykcje. Szczególnie skomplikowana była sytuacja osób, którym kończą się zezwolenia na pobyt czy dozwolony okres pobytu bez wizy. One też głównie wyjechały. Zostali przeważnie ci, którzy są tu dłużej, sprowadzili rodziny, wiążą swoją przyszłość z Polską.
Poważnym problemem są ograniczenia językowe utrudniające dostęp do informacji. Większość Ukraińców rozumie język polski w ograniczonym zakresie. Informacji w języku rosyjskim lub ukraińskim poszukują w internecie lub przez kontakty z rodakami. Informacje takie mogą być niepełne lub nieprawdziwe. Nie ma oficjalnych informacji, komunikatów polskich władz po ukraińsku.
Sytuacja wymaga szybkich, energicznych działań. Konieczne jest zapewnienie Ukraińcom dostępu do rzetelnej informacji, szczególnie o dostępie do usług w zakresie ochrony zdrowia i ograniczeń związanych ze stanem epidemii. Oczekiwana też jest konkretna pomoc finansowa. Ukraińcy, którzy płacą regularnie podatki, uważają, że powinni być traktowani podobnie jak polscy pracownicy. Badanie pokazuje, że mają oni nadal do Polski i Polaków zaufanie.
Od 01.04.2020 pełny raport na www.ircenter.com.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.03.2020, 17:52 |
Źródło informacji | Interactive Research Center |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Team Poland dla Ukrainy - wspólna marka instytucji rozwoju dla wspierania konkurencyjności polskich firm
Sześć instytucji polskiego systemu rozwoju tworzy markę Team Poland. Będą pod nią oferowane produkty i usługi wspierające ekspansję międzynarodową przedsiębiorstw. Synergiczne podejście - połączenie ofert, kompetencji i doświadczenia - ma sprawić, że instytucje rozwoju z Grupy PFR będą skuteczniej zwiększać konkurencyjność polskich firm.- 07.07.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Agencja Rozwoju Przemysłu
-
Image
WeNet ogłasza powołanie Joanny Plona na stanowisko prezeski Grupy oraz przedstawia nową strategię rozwoju
Od 1 lipca 2025 roku stanowisko prezeski zarządu Grupy WeNet objęła Joanna Plona, zastępując Michała Wrzesińskiego, co-foundera WeNet, który przechodzi do Rady Nadzorczej. Jednocześnie firma ogłasza nową strategię rozwoju, której celem jest wzmocnienie pozycji WeNet jako partnera technologicznego dla przedsiębiorców z sektora MŚP, oferującego szeroki wachlarz rozwiązań opartych na AI, wspierających ich w budowaniu obecności online, zarządzaniu relacjami z klientami oraz operacjach biznesowych. W ten sposób WeNet chce dać przedsiębiorcom narzędzia, które do tej pory były zarezerwowane głównie dla największych organizacji.- 07.07.2025, 09:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet
-
Image
PZU z pomocą dla poszkodowanych w pożarze w Ząbkach
Od wczesnego poranka 4 lipca br. mobilni eksperci PZU są na miejscu poważnego pożaru na osiedlu w podwarszawskich Ząbkach. Kontaktujemy się ze wszystkimi ubezpieczonymi w PZU mieszkańcami bloku objętego pożarem. Uruchomiliśmy uproszczone procedury obsługi, a dziś na miejsce przyjedzie też Mobilne Biuro PZU, w którym poszkodowani będą mogli zgłaszać szkody bezpośrednio, uzyskać informacje o przygotowanych dla nich lokalach zastępczych i inną pomoc.- 04.07.2025, 16:15
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PZU
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ