Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MSZ informuje:
Po trzech tygodniach intensywnych działań na rzecz powrotów Polaków do Polski, w niedzielę 5 kwietnia akcja #LOTdoDomu dobiegła końca. W ramach tej operacji, w ciągu zaledwie 22 dni, Polskie Linie Lotnicze LOT zrealizowały 388 specjalnych rejsów czarterowych, dzięki którym ponad 55 tys. osób bezpiecznie wróciło do kraju.
Zasięg działań
Minister Jacek Czaputowicz podkreślił, że akcja #LOTdoDomu to jedna z największych operacji w historii polskiej służby dyplomatyczno-konsularnej. – Jej sprawny przebieg nie byłby możliwy bez ogromnego zaangażowania naszych konsulów pracujących nieprzerwanie przez ostatnie tygodnie. Należą im się słowa najwyższego uznania i ogromnego podziękowania za wytężoną pracę oraz ponadstandardowe zaangażowanie – powiedział minister.
Skala działań w tak krótkim czasie jest bezprecedensowa. Wykonano loty powrotne z 71 miejsc na świecie. Polskie placówki dyplomatyczne pomogły wydostać się Polakom z najdalej położonych miejsc na świecie od Peru, przez Czad, Goa po Japonię. W ramach akcji #LOTdoDomu, oprócz Polaków, z naszej pomocy skorzystało także ponad 2 tys. obywateli innych państw.
– Samoloty w ramach operacji #LOTdoDomu dotarły tam, gdzie Polacy potrzebowali pomocy w powrocie do rodzin, gdyż to misja i obowiązek narodowego przewoźnika. Sukces ten nie byłby możliwy bez poświęcenia i ciężkiej pracy zarówno naszych załóg, jak i pracowników biurowych wykonujących i koordynujących operację #LOTdoDomu – mówił Rafał Milczarski, prezes zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.
W akację powrotu Polaków do domów, oprócz PLL LOT, zaangażowani byli także inni narodowi przewoźnicy: kolejowy – PKP Intercity oraz autobusowy – Polonus, którzy stworzyli wygodny dla pasażerów system przesiadki z samolotu do pociągu albo autobusu.
– Dzięki ciężkiej pracy i ogromnemu zaangażowaniu wszystkich pracowników wykonujących swoją służbę na lotnisku, w pociągach i w autobusach, program LOTdoDomu okazał się sukcesem – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Polonus w ramach operacji #LOTdoDomu przewiózł przeszło 10 tysięcy pasażerów, realizując 654 specjalne kursy autokarowe. Natomiast ze wszystkich kursów zrealizowanych przez PKP Intercity skorzystało 3171 podróżnych.
– Jako spółka skarbu państwa rozumiemy, że realizacja misji publicznej to nasze podstawowe zadanie. Dzięki zaangażowaniu kolejarzy, którzy każdego dnia pełnią służbę, ułatwiliśmy powrót do domów tysiącom rodaków – podkreślił prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk.
– 10 554 rodaków bezpiecznie dotarło do swoich domów na pokładach 50 biało-czerwonych autokarów narodowego przewoźnika autokarowego Polonus. Dziękuję wszystkim pracownikom, którzy brali udział w tej skomplikowanej akcji – dodał Maciej Acedański, Prezes Zarządu Polonus.
Pomoc urzędów konsularnych
Urzędy konsularne cały czas służą pomocą obywatelom polskim znajdującym się w szczególnie trudnej sytuacji. Konsulowie podejmują niezbędne działania mające na celu wsparcie Polaków, którzy chcą wrócić do Polski, m.in pomagają im w znalezieniu dostępnych połączeń, umożliwiających dotarcie do Europy. Bez zaangażowania służby dyplomatyczno-konsularnej niektóre loty w ramach akcji #LOdoDomu nie mogłyby się odbyć.
Obecnie służba dyplomatyczno-konsularna kontynuuje swoje działania skierowane do obywateli polskich, którzy nie mieli możliwości skorzystania ze specjalnych rejsów PLL LOT. W MSZ wciąż działa infolinia dla Polaków przebywających zagranicą, którzy w związku z wprowadzonym stanem epidemii na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej mogą napotykać na trudności w powrocie do kraju.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ mst/ mhr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.04.2020, 23:13 |
Źródło informacji | MSZ |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |