Newsletter

Sprzedaż samochodów w Europie spadła w marcu o 55 proc.

17.04.2020, 11:17aktualizacja: 17.04.2020, 11:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Europejskie stowarzyszenie producentów samochodów ACEA poinformowało w piątek, że w związku z pandemią koronawirusa sprzedaż aut w Europie spadła w marcu o 55 proc. Wyjątkowo dobrze sprzedają się tymczasem nowe modele firmy Ferrari.

Associated Press przypomina, że przemysł motoryzacyjny odpowiada za 7 proc. PKB Unii Europejskiej, a zamykanie zakładów lub częściowe ograniczenie produkcji wpłynęło na 1,1 mln pracowników tego sektora.

W marcu w Europie wyprodukowano o 1,2 mln samochodów mniej, niż przewidywano. We Włoszech sprzedaż samochodów spadła w tym miesiącu o 85 proc., we Francji - o 72 proc., a w Hiszpanii o 69 proc. W Niemczech, gdzie najpóźniej wprowadzono restrykcje, sprzedaż spadła o 38 proc.

Najbardziej dotknięty kryzysem jest rynek masowy: Fiat Chrysler sprzedał o 77 proc. mniej samochodów, grupa PSA (Peugeot, Citroen, Opel) - o 68 proc., Renault (Dacia, Łada) - o 64 proc., a Volkswagen - o 46 proc.

Tymczasem firma Ferrari poinformowała w czwartek, że jej sprzedaż utrzymuje się na wyjątkowo wysokim poziomie.

Szef koncernu John Elkann oznajmił, że nowe modele samochodów "zostały entuzjastycznie przyjęte przez rynek", w związku z czym wyniki firmy są rekordowe i pozwolą jej "skonfrontować się z przyszłością", która pozostaje niepewna w związku z epidemią i brakiem jasnych rokowań co do jej trwania bądź nawrotów.

Koncern Ferrari zamknął jednak ze względów sanitarnych swoje centralne zakłady w Maranello, które mają wkrótce być stopniowo otwierane, a tymczasem fabryki firmy produkują też części do respiratorów. (PAP)

fit/ ap/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.04.2020, 11:17
Źródło informacji AFP,AP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ