Newsletter

Badanie: podczas majówki zapewne wrócą tradycyjne nawyki konsumpcyjne

30.04.2020, 13:05aktualizacja: 30.04.2020, 13:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Podczas majówki konsumenci wrócą do tradycyjnych nawyków, choć ze względu na pandemię w innej skali niż przed rokiem. Z półek sklepowych znikną więc m.in. ketchup, serdelki, chipsy czy lody - wynika z analiz w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Jak wskazali autorzy badania, w zachowaniu konsumentów widać już silną stabilizację, dlatego tegoroczna majówka znów może upłynąć pod znakiem dynamicznego wzrostu „piknikowych” kategorii. Oznacza to, że tuż przed długim weekendem z półek sklepowych znikają m.in. ketchup, serdelki, chipsy, piwo i lody - ocenili analitycy.

Pandemia koronawirusa spowodowała gwałtowny wzrost popytu na tzw. produkty survivalowe - zaznaczyli w czwartkowym komunikacie. W 11. tygodniu br. mąki, kasze i ryż były kupowane nawet o ponad 200 proc. częściej niż średnio między 6. a 9. tygodniem, a do koszyków konsumentów trafiało średnio 25 kategorii produktowych - wyliczono. W kolejnych tygodniach panika słabła.

Zdaniem analityków o powrocie do normalności świadczył także fakt, że przed Wielkanocą, na pierwszym miejscu wśród najszybciej rosnących kategorii, produkty survivalowe wyparł chrzan, a w 16. tygodniu najszybciej rosła sprzedaż lodów.

Takie statystyki, jak oceniono, pozwalają na ostrożną prognozę, że podczas tegorocznej majówki jako konsumenci znów wrócimy do tradycyjnych nawyków, choć ze względu na pandemię koronawirusa, zapewne w innej skali niż przed rokiem.

"W ubiegłym roku, w tygodniu przedmajówkowym, czyli od 24 do 30 kwietnia, mogliśmy zaobserwować aż 29-proc. wzrost wolumenowy (w porównaniu do poprzedzającego tygodnia) ketchupu, 22-proc. wzrost kategorii chlebów oraz 60- proc. parówek i serdelków – wyliczyła, cytowana w komunikacie, analityk z GfK Nina Zatka. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.04.2020, 13:05
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ