Newsletter

SOLAR COMPANY SA (7/2020) Informacja o wpływie epidemii COVID-19 na sytuację Spółki.

30.04.2020, 23:08aktualizacja: 30.04.2020, 23:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 7/2020

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 05/2020 oraz informacji zawartych w raporcie rocznym, Zarząd Solar Company S.A. z siedzibą w Poznaniu (dalej: "Spółka") przekazuje zaktualizowane informacje na dzień 30 kwietnia 2020 r.

W związku z zamknięciem centrów handlowych wszystkie sklepy należące do sieci własnej, a także prawie cała sieć sklepów franczyzowych pozostają zamknięte od dnia 14 marca b.r. Działają jedynie nieliczne sklepy partnerskie i niektóre franczyzowe. Ponowne otwarcie sklepów w centrach handlowych (z wyjątkiem trzech, w stosunku do których do tej pory podjęto decyzje o odstąpieniu od umów najmu w związku z aktualną sytuacją) planowane jest od poniedziałku 4 maja b.r.

W ostatnich tygodniach Spółka notuje duży wzrost sprzedaży w kanale e-commerce, co stanowi obecnie jej główne źródło wpływów gotówki.

W miesiącu kwietniu Spółka odnotowała zaledwie 22% przychodów w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, co istotnie negatywnie wpływa na bieżącą płynność Spółki.

Podjęte w związku z tym działania koncentrują się na ograniczaniu i rozkładaniu w czasie wydatków, korzystaniu z dostępnych form wsparcia oraz poszukiwaniu źródeł dodatkowego finansowania.

Spółka złożyła do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wniosek o odroczenie terminu płatności składek za luty 2020 r., który został zaakceptowany, a także za miesiące marzec - kwiecień 2020, który czeka na rozpatrzenie. W kolejnych miesiącach Spółka planuje również składać takie wnioski.

W obecnej sytuacji Zarząd Spółki podjął decyzję dotyczącą rekomendacji Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu rozporządzenia zyskiem netto wynikającym ze sprawozdania finansowego Spółki sporządzonego na dzień bilansowy 31 grudnia 2019 roku za rok obrotowy 2019 poprzez przeznaczenie całości osiągniętego zysku netto na kapitał zapasowy z odpisów z zysku netto. Rekomendacja Zarządu w przedmiocie rozporządzenia zyskiem netto za 2019 rok zostanie przedstawiona do oceny Radzie Nadzorczej Spółki.

Po zawarciu z przedstawicielami Pracowników porozumienia o trybie i warunkach przestoju oraz obniżonym wymiarze czasu pracy o 20 % począwszy od dnia 1 kwietnia 2020 roku, Spółka złożyła wniosek o wypłatę ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych świadczeń na dofinansowanie trzymiesięcznych wynagrodzeń pracowników na podstawie art. 15g ustawy z dnia 2.03.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. W dniu dzisiejszym Spółka otrzymała wpływ zaliczki za pierwszy miesiąc w kwocie 1 mln zł.

Spółka ubiega się o pozyskanie finansowania z wykorzystaniem gwarancji BGK z Funduszu Gwarancji Płynnościowych, a także planuje skorzystanie z Tarczy Finansowej PFR dla Dużych Firm oraz innych możliwych form wsparcia.

Zarząd Spółki podjął jednocześnie decyzję o ograniczeniu ilościowym produkcji jesień-zima.

Spółka nie widzi zagrożenia w obszarze produkcji w Chinach. Natomiast zakres produkcji w Polsce będzie uzależniony od kondycji poszczególnych zakładów szyjących, na co wpływ ma obecna sytuacja rynkowa.

Zarząd Spółki tam, gdzie to konieczne wdraża procedury związane z przeciwdziałaniem skutkom rozszerzania się epidemii COVID-19, prowadzone są zabiegi mające na celu zminimalizowanie zagrożenia dla pracowników oraz zapewnienie ciągłości pracy.

Zarząd Spółki na bieżąco analizuje sytuację Spółki i jej grupy kapitałowej w związku z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 i w sytuacjach tego wymagających przedstawi dalsze komunikaty.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.04.2020, 23:08
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ