Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dwukrotnie natomiast wzrosła liczba rejestracji elektryków - w I kw. 1278 sztuk.
Jak wynika z raportu "Branża motoryzacyjna - 2Q/2020", w I kwartale br. wyprodukowano w Polsce łącznie 148,9 tys. pojazdów samochodowych - czyli o 13,2 proc. mniej niż w poprzednim roku. Spadła liczba wszystkich produkowanych rodzajów pojazdów. Najbardziej zmniejszył się wolumen produkcji autobusów o 20 proc. w 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. - czytamy.
W raporcie wskazano, że w całym I kw. br. produkcja samochodów osobowych spadła o ok. 10 proc. rdr, natomiast spadek produkcji za marzec w ujęciu miesięcznym przekroczył 50 proc.
Autorzy raportu wskazują, że w I kw. 2020 zarejestrowano w Polsce 107,6 tys. nowych samochodów osobowych, 13,4 tys. dostawczych, 4,7 tys. ciężarowych, 4 tys. przyczep i naczep, blisko 400 autobusów oraz 3,1 tys. motocykli i 2,3 tys. motorowerów.
Jak wskazał prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś, już po wynikach pierwszego kwartału widać, że wpływ pandemii na branżę motoryzacyjną będzie bardzo duży. Szacunki mówią, że w drugim kwartale średni spadek sprzedaży wszystkich pojazdów może wynieść nawet 60-70 proc.
"Obecnie większość firm wstrzymuje się z zakupami i wymianą flot, w tym samochodów premium, które były nabywane dla top managementu. Zakładając, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy sytuacja zacznie się stabilizować, jest nadzieja, że w trzecim i czwartym kwartale spadki będą niższe niż w drugim, jednak na powrót do stanu sprzed pandemii nie należy liczyć" – ocenił. (PAP)
autorka: Longina Grzegórska-Szpyt
lgs/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.05.2020, 18:06 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |