Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zapotrzebowanie na podróżowanie zmieniło się wraz z rozwojem zagrożenia epidemiologicznego i wprowadzonych w związku z tym regulacji w przestrzeni publicznej. Ich stopniowe znoszenie przekłada się na ponowny wzrost potrzeby i chęci przemieszczania się. PKP Intercity jest przygotowane na zapewnienie bezpiecznych przejazdów.
W PKP Intercity słowo „bezpieczeństwo” codziennie odmieniane jest przez wszystkie przypadki niezliczoną ilość razy. Zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów i pracowników stanowią absolutny priorytet, a działania są nastawione na ich zapewnienie.
Co drugie miejsce wolne
W trosce o zapewnienie zachowania odpowiednich odległości pomiędzy pasażerami na pokładach pociągów przewoźnik umożliwia obecnie zakup biletów na 50 proc. miejsc siedzących po to, aby podróżni mogli zajmować najwyżej co drugie miejsce.
W jednej transakcji można zarezerwować miejsca w obrębie jednego przedziału. Maksymalna liczba miejsc możliwa do zarezerwowania w jednej transakcji i w jednym przedziale zostaje więc ograniczona do 4 miejsc w wagonach z przedziałami ośmioosobowymi i do 3 miejsc w wagonach z przedziałami sześcioosobowymi. Przydzielanie co drugiego miejsca obowiązuje także w wagonach z przestrzenią bezprzedziałową.
Jednocześnie we wszystkich pociągach obowiązują jedynie bilety z gwarancją miejsca do siedzenia. W wagonach 2. klasy pociągów jeżdżących na trasie Łódź - Warszawa - Łódź bilety jednorazowe są teraz wystawiane ze wskazaniem miejsca do siedzenia.
Analiza frekwencji
PKP Intercity stale monitoruje frekwencję w swoich pociągach. Ponadto na stacjach z najwyższą frekwencją i wymianą podróżnych obecni są pracownicy PKP Intercity, którzy przy wsparciu Straży Ochrony Kolei czuwają nad bezpieczeństwem i sprawnością podróży oraz monitorują zapełnienie pociągów, wykonując jednocześnie czynności kontrolne, wspomagając drużyny konduktorskie. Te działania pozwalają na reakcję, gdy spodziewana jest większa liczba podróżnych. W takich sytuacjach składy mogą być wzmacniane dodatkowymi wagonami, umożliwiając tym samym zajmowanie miejsc z zachowaniem odstępów pomiędzy podróżnymi.
Aby umożliwić bezpieczną podróż jak największej liczbie osób zainteresowanych danym połączeniem, PKP Intercity apeluje o kupowania biletów z wyprzedzeniem oraz pobierania rezerwacji miejsc do biletów okresowych. Dzięki temu przewoźnik będzie mógł efektywnie dostosowywać ofertę do obecnego zapotrzebowania.
PKP Intercity zachęca także do kupowania biletów przez kanały zdalne, m.in. przez stronę internetową intercity.pl czy aplikację mobilną IC Mobile Navigator, co pozwala dodatkowo ograniczyć kontakt z innymi osobami.
Częstsze dezynfekowanie i czyszczenie pociągów
W ostatnich tygodniach PKP Intercity zwiększyło częstotliwość dezynfekowania i czyszczenia składów. Na warszawskiej Olszynce Grochowskiej, stacji postojowej, z której wyprawianych jest najwięcej pociągów przewoźnika, dezynfekowane są kluczowe miejsca i elementy wyposażenia wagonów, z którymi podróżny ma bezpośredni kontakt, m.in. klamki, poręcze, uchwyty, przyciski sterowania drzwiami, czy toalety.
Troska o innych
Przewoźnik przypomina pasażerom o konieczności stosowania się do ogólnie obowiązujących zasad, których przestrzeganie przyczynia się do zdrowia i bezpieczeństwa innych, tj. zasłanianie ust i nosa, zachowywanie bezpiecznej odległości, częste mycie rąk.
W środki ochrony osobistej i utrzymania higieny osobistej - maseczki i rękawiczki ochronne, żele do mycia i dezynfekcji rąk oraz środki do dezynfekcji terminali mobilnych - wyposażeni są kierownicy pociągów i konduktorzy.
Stopniowe zwiększanie liczby kursujących pociągów
Od 3 maja br. na tory wróciło już kilkanaście zawieszonych lub skróconych wcześniej połączeń PKP Intercity. Przewoźnik planuje dalsze sukcesywne przywracanie połączeń. Kolejne decyzje będą zależne przede wszystkim od aktualnie panujących warunków, możliwości swobodnego przemieszczania się oraz zainteresowania usługami PKP Intercity. Absolutnym priorytetem dla spółki pozostaje troska o pełne bezpieczeństwo i komfort podróży.
Podróż i jej planowanie w 5 krokach
Podróżni, decydując się na przejazd pociągami PKP Intercity, mając na względzie zdrowie i bezpieczeństwo współpasażerów powinni pamiętać o kilku kluczowych kwestiach:
1. Wcześniejsze zaplanowanie podróży i zakup biletu z wyprzedzeniem, co daje możliwość skorzystania z atrakcyjnych ofert, a także jest istotną informacją dla przewoźnika w zakresie zapotrzebowania na jego usługi;
2. W przypadku odbywania przejazdów na podstawie biletów okresowych, pasażerowie są proszeni o pobieranie rezerwacji miejsc, dając szansę przewoźnikowi na wzmocnienie składów i dostosowania oferty przewozowej;
3. Jeśli w danym pociągu bilety na przejazd nie są już dostępne, podróżni proszeni są o korzystanie z pozostałych pociągów będących w ofercie PKP Intercity;
4. Przed wejściem do pociągu oraz na jego pokładzie pasażerowie powinni mieć zasłonięte usta i nos przez cały czas odbywania podróży;
5. Pasażerowie powinni zachowywać odpowiedni dystans, dbając o zdrowie i bezpieczeństwo własne oraz innych.
PKP Intercity
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju. Spółka realizuje największy w swojej historii program inwestycyjny w tabor i zaplecza techniczne. W ramach strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” Spółka wyda ok 7 mld zł na wyższy komfort pasażerów. Kupi i zmodernizuje wagony, lokomotywy, składy zespolone oraz przebuduje stacje postojowe. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.05.2020, 12:56 |
Źródło informacji | PKP Intercity |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT