Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Beneficjentami konkursu mogą zostać firmy z siedzibą lub oddziałem na terenie województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i podkarpackiego. Przedsiębiorca powinien oferować już co najmniej jeden produkt (wyrób lub usługę) w Polsce i produkt ten powinien posiadać potencjał eksportowy.
„To konkurs dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą na terytorium Polski Wschodniej. W tym regionie eksport potrzebuje większego rozpędu” – mówi Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP.
Konkurs „Internacjonalizacja MŚP” jest podzielony na dwie rundy. Nabór do pierwszej z nich potrwa do 28 maja. Wnioski w drugiej rundzie można będzie składać od 4 sierpnia do 7 września br.
Dofinansowanie, które obejmuje maks. 85 proc. projektu (15 proc. to wkład własny) zostanie przyznane ze środków Funduszy Europejskich. Maksymalna kwota dofinansowania projektu wynosi 800 tys. zł w przypadku określenia co najmniej jednego rynku docelowego spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii lub 550 tys. zł w przypadku wybrania wyłącznie rynków z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii.
Realizacja projektu powinna rozpocząć się najpóźniej do 6 miesięcy od złożenia wniosku, a sam projekt powinien trwać nie dłużej niż 24 miesiące. W tym czasie pieniądze z konkursu można przeznaczyć na pokrycie wydatków związanych z usługami doradczymi, udziałem w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych oraz nabyciem środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych.
„Tegoroczny konkurs ogłoszony został na dotychczas najbardziej atrakcyjnych warunkach, dlatego liczymy na to, że będzie dodatkową zachętą dla przedsiębiorstw do kierowania swojej aktywności poza granice kraju” – dodaje dyrektor Dewódzki.
Poprzednie edycje konkursu przyczyniły się do sukcesów polskich firm za granicą.
Przykładem jest firma Bester Sklejki, producent kilkudziesięciu wzorów sklejek, mebli oraz elementów wystroju wnętrz, obecny na polskim rynku od 30 lat.
Celem projektu było zbudowanie rozpoznawalności marki i podwyższenie konkurencyjności spółki na rynkach zagranicznych. Projekt umiędzynarodowienia obejmował sprzedaż produktów na nowych rynkach, głównie na rynku niemieckim i szwajcarskim.
Na imprezach targowo-wystawienniczych przemysłu meblarskiego firma zaprezentowała swoją ofertę mebli gotowych oraz ofertę akcesoriów dekoracyjnych, wystroju sal konferencyjnych, ścianek działowych i wygłuszających. Internacjonalizacja przedsiębiorstwa Bester Sklejki pozwoliła nawiązać nowe kontakty biznesowe.
Beneficjentem konkursu była też firma BENDEX, specjalizująca się w produkcji wyrobów z metalu, takich jak: grille, wędzarnie, koksowniki, paleniska oraz meble ogrodowe.
W ramach projektu BENDEX otrzymał dofinansowanie do kompleksowej koncepcji wejścia na rynki zagraniczne wraz ze wskazaniem najefektywniejszych narzędzi marketingowych i promocyjnych oraz instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe. Spółce przedstawiono również rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa oraz przygotowania go do działalności eksportowej. Firma obecnie wdraża te rozwiązania.
Informacje na temat konkursu: https://www.parp.gov.pl/component/grants/grants/internacjonalizacja-msp
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 13.05.2020, 10:37 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu
-
Image
Offshore Wind Poland 2024: od słów do czynów - będą nowe obszary pod rozwój następnej fazy offshore PAP
Zimą pierwsze spółki wychodzą z budową na morze, a rząd zapowiada wytyczenie kolejnych obszarów na Bałtyku pod następną fazę rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, poza dwiema już realizowanymi. „Powstaje raport o stanie zagospodarowanie obszarów morskich, który da nam podstawy do merytorycznej decyzji o wyznaczeniu nowych obszarów dla rozwoju morskich farm wiatrowych na Bałtyku” - zadeklarował Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury na Konferencji Offshore Wind Poland.- 22.11.2024, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom