Newsletter

MC: Poznaj mistrzów Grarantanny Cup! (komunikat)

20.05.2020, 11:44aktualizacja: 20.05.2020, 11:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MC informuje:

Niemal 80 tysięcy graczy i 10 tysięcy drużyn. Za nami finały turnieju Grarantanna Cup. Poznajcie zwycięzców.

Ostatnie półtora miesiąca było wielkim e-sportowym świętem dla uczniów z całej Polski. W ruch poszły pady, klawiatury i smartfony. Nie zabrakło emocji i rywalizacji w duchu fair-play. Dla nas wszyscy byliście świetni!

Królowie Grarantanny

Grarantanna Cup była pierwszym w Polsce turniejem e-sportowym, w którym za darmo mogli wziąć udział uczniowie z całej Polski. Zorganizowaliśmy go w ramach akcji #zostańwdomu.

- Zależało nam, aby młodym ludziom ciekawie zorganizować czas, który spędzali w domu. Oczywiście, na pierwszym miejscu jest zawsze nauka, ale chcieliśmy im także dostarczyć ekscytującej rozrywki. Jak pokazuje zainteresowanie turniejem – udało się – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Zapisy na zawody ruszyły 1 kwietnia i już wtedy było wiadomo, że idziemy na rekord. Ostatni finał odbył się 16 maja.

- W sumie w całym turnieju wzięło udział 78 542 graczy i 9732 drużyny. To świetny wynik. Spodziewaliśmy się dużego zainteresowania, ale to z jakim się spotkaliśmy przeszło nasze oczekiwania – mówi szef MC.

Przez ostatnie półtora miesiąca zorganizowaliśmy turnieje w czterech grach: Brawl Stars, FIFA 20, League of Legends i Counter-Strike: Global Offensive. Wybór nie był przypadkowy – to jedne z najpopularniejszych gier na świecie.

Przy organizacji współpracowaliśmy z największą na świecie firmą e-sportową – ESL.

Byli z nami znani influencerzy z branży e-sportowej i gamingowej: Maciej „Morgen” Żuchowski, Kinga Kujawska, Kuba „Kubik” Kubiak, Piotr „Izak” Skowyrski, Jarosław „pasha” Jarząbkowski, Damian „Nervarien” Ziaja, Jakub „Kubon” Turewicz i Paweł „Saju” Pawelczak.

Przede wszystkim jednak byli z nami młodzi ludzie z całej Polski.

Counter Strike rządzi

Jakie gry cieszyły się największym zainteresowaniem? W tej kategorii bezapelacyjnie wygrywa Counter Strike Go. W trakcie Grarantanny Cup zagrało w niego 32 454 graczy i 3858 drużyn. Drugie miejsce – League of Legends z 29 944 graczami i 2578 drużynami. W Brawl Stars zagrało 9888 graczy i 3296 drużyn. Na FIFA 2020 postawiło 4256 graczy.

Zawodnicy nie grali tylko dla przyjemności. Stawka była wysoka. Fotele gamingowe, monitory, smartfony, czy słuchawki i myszki – w sumie dla zwycięzców przygotowaliśmy nagrody o łącznej wartości 50 tysięcy złotych!

Skoro był to turniej dla uczniów, w którym reprezentowali swoją szkołę, przygotowaliśmy też coś specjalnego. Najlepsi zawodnicy mogli wygrać dla swojej szkoły pracownię multimedialną ufundowaną przez OSE NASK. W sumie do wygrania było osiem takich pracowni.

Oto, gdzie trafią:

- Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 im. rtm. Witolda Pileckiego w Piotrkowie Trybunalskim

- I Liceum Ogólnokształcące w Augustowie

- Zespół Szkół Technicznych w Suwałkach

- III Liceum Ogólnokształcące im. Jędrzeja Śniadeckiego w Jeleniej Górze

- Zespół Szkół Powiatowych im. Stanisława Staszica w Opocznie

- Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Tarnowskich Górach

- Zespół Szkół Nr 2 im. Simona Bolivara w Milejowie

- Zespół Szkół Budowlanych nr 1 w Krakowie

Wielkie brawa dla wszystkich zawodników!

- W trakcie Grarantanny Cup kolejny raz udowodniliśmy, że Polacy są świetni w e-sporcie – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Wyniki turnieju pokazują, że jeszcze długo nic w tej dziedzinie się nie zmieni. I to nas cieszy – dodaje szef MC.

Nie tylko e-sport

Turniej e-sportowy to nie wszystko, co przygotowaliśmy dla uczniów na czas kwarantanny. Grarantanna (już bez Cup) to cykl różnego typu aktywności internetowych - sesje gier fabularnych online, zagadki logiczne, webinary, streamingi, turnieje i konkursy związane z grami oraz kreatywnym wykorzystaniem internetu. Żeby było łatwiej, umieściliśmy je w jednym miejscu – na stronie www.grarantanna.pl

W sumie przygotowaliśmy dwie odsłony Grarantanny.

Pierwsza wzbudziła niespotykane zainteresowanie i to nie tylko uczestników. Pisały o nas media w Japonii, Chinach, Rosji, Hiszpanii, Finlandii, Turcji, Izraelu, Indonezji, we Włoszech, na Węgrzech, czy na Tajwanie. A wszystko dzięki Minecraft! Poza tym 28 tysięcy uczniów rozwiązało zagadki paragrafowe, 15 tysięcy wzięło udział w quizach historycznych, a webinar o tym jak stworzyć grę wideo obejrzało 14 tysięcy osób. W sumie naszą stronę www.grarantanna.pl odwiedziło wtedy niemal 300 tysięcy osób.

W drugiej odsłonie - webinary o Minecrafcie obejrzało ponad 4700 uczniów, a w samą grę zagrało ponad 4400, przeszło 1000 osób wzięło udział w quizach o Polsce, 20 filmów zakwalifikowało się do konkursu w ramach wyzwania #edukatywni2, a odtworzono je ponad 2300 razy. W ramach wyzwania #graniewczytanie otrzymaliśmy 41 prac, które wyświetlono prawie 44 tysiące razy. Odnotowaliśmy ponad 4100 wyświetleń webinarów w ramach kursu dotyczącego gier RPG. Z kolei webinary TSG Class obejrzało ponad 4500 osób.

Jak sami widzicie – działo się!

Jeśli chcecie interesująco spędzić czas, to teraz zapraszamy Was na zajęcia do Klubów Młodego Programisty online ( https://www.facebook.com/KlubMlodegoProgramistyPl/live/ ). Co tydzień prowadzimy bezpłatne warsztaty programowania dla dzieci z klas 1-3 i 4-6. Zainteresowani? Zapraszamy ( https://www.facebook.com/KlubMlodegoProgramistyPl/live/ )!

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ jml/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.05.2020, 11:44
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ